ג'ייסון גרינבלט: "העת הזו לא מתאימה להכרזה על תוכנית השלום"

בריאיון לרשת "אל-ערביה" הביע השליח האמריקני למזה"ת ספקות לגבי תזמון פרסום "עסקת המאה", אך הוסיף כי "על אף שלא יהיו תנאים מושלמים לפרסום - זו תהיה טרגדיה לכל הצדדים אם לא תפורסם"

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט | צילום: רויטרס

השליח האמריקני למזרח התיכון הפורש, ג'ייסון גרינבלט, הביע היום (חמישי) ספקות לגבי תזמון פרסום "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בריאיון לרשת "אל-ערביה" אמר גרינבלט כי "העת הנוכחית אינה מתאימה להכרזה על תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים".

"אני לא סבור שיהיו תנאים מושלמים לפרסום התוכנית, אך זו תהיה טרגדיה לכל הצדדים אם היא לא תפורסם - גם לפלסטינים וגם לישראלים", המשיך השליח היוצא. "יש הרבה להרוויח מהתוכנית, גם אם היא לא תהיה קלה לצדדים. כשנכריז עליה כולם יבינו שחשבנו על פתרונות לכולם, אך הדרך אליהם היא ארוכה וסבוכה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דקה אחר דקה: הרגעים שלאחר הרצח בחניון ברמלה • תיעוד בלעדי

רצח הצעיר בפרדס בפ"ת: שני חשודים נוספים הוסגרו מרוסיה לישראל

טרגדיה בפקיסטן: לפחות 65 בני אדם נהרגו בשריפה ברכבת נוסעים

Jason Greenblatt, U.s. President Donald Trump's Middle East Envoy, Attends A Reception Hosted By The Orthodox Union In Jerusalem Ahead Of The Opening Of The New U.s. Embassy In Jerusalem
השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט | צילום: רויטרס

גרינבלט התייחס גם לנושא ירושלים, ואמר כי הסוגיה נותרה חריגה. לדבריו, "על הישראלים, כמו הפלסטינים, להציג ויתורים". בנוסף על הכך, שליח ממשל טראמפ הפורש, התייחס לאיראן וקבע כי היא "הסכנה הגדולה ביותר לאזור".

לפני כחודשיים הודיע גרינלבט כי יעזוב את תפקידו מיד לאחר פרסום תוכנית השלום של טראמפ, עליה עמל בשלוש השנים האחרונות. לפי גורם בבית הלבן, החלטתו של גרינבלט נובעת ממניעים אישיים ומשפחתיים בלבד. לדבריו, היועץ הבכיר התכוון במקור למלא את תפקידו לפרק זמן של שנתיים בלבד.

דונלד טראמפ בעצרת האו''ם
דונלד טראמפ בעצרת האו''ם | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר כתב גרינבלט טור פרידה לרשת CNN, שבו סיפר על תוכנית השלום, והביע את דעתו על הסכסוך הישראלי פלסטיני. "דבר אינו מושלם, ופשרות הן נחוצות", כתב. "אני מלא תקווה שהחזון שיצרנו יעניק לישראלים ולפלסטינים את מה שהם צריכים כדי להתחיל בדרך הקשה למו"מ על הסכם שלום, בתקווה שיתפשט גם למדינות האזור כמו ירדן ומצרים. אם החזון יתגשם, חייהם של מיליוני אנשים יהיו כל כך יותר טובים".