"המפגין הוויקינג" מהמהומות בקפיטול נידון ל-41 חודשי מאסר

ג'ייקוב צ'נסלי, שתועד כשהוא פורץ לקונגרס האמריקני כשהוא לבוש בתחפושת פרוותית וחובש כובע עם קרניים ומאופר, נידון ל-3.5 שנות מאסר בגין אירועי ה-6 בינואר. השופט: "מה שעשית היה נורא"

ג'ייקוב "הוויקינג" צ'אנסלי | צילום: רויטרס

ג'ייקוב צ'אנסלי, הידוע כ"ג'ייק אנג'לי" ו-"המפגין הוויקינג", נידון היום (רביעי) ל-41 חודשי מאסר, זאת לאחר שפרץ לקונגרס האמריקני במסגרת המהומות שהתרחשו ב-6 בינואר בבירה וושינגטון, בעודו לבוש בתחפושת פרוותית, חושב כובע עם קרניים ומאופר בצבעי דגל ארצות הברית.

צ'אנסלי בן ה-34, תושב פיניקס שבאריזונה, הודה באשמה בחודש ספטמבר האחרון בנסיון למנוע את ספירת קולות האלקטורים בבית הלבן. לצ'אנסלי נשקפו 20 שנות מאסר, אך התובעים הפדרלים החליטו לדון אותו ל-51 חודשי מאסר - העונש הארוך ביותר על משתתף בפרעות ב-6 בינואר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פיגוע דקירה בירושלים: שני לוחמי מג"ב נפצעו, המחבל נוטרל

הליכוד: נתניהו לא מוזמן לפגישות עם נציגים מחו"ל; לפיד: "לא רוצים להיפגש איתו"

תלמיד תקף מורה בהיריון והביא לאשפוזה: "לא יישארו מורים שיסכימו ללמד"

ליל המהומות בקונגרס
ליל המהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

במהלך הקראת גזר הדין, אמר השופט למברט כי "צ'אנסלי הביע חרטה אמיתית על מעשיו באותו יום", אך ציין כי הפשע שביצע מצדיק את תקופת העונש. עוד אמר השופט למברט לצ'אנסלי כי "מה שעשית היה נורא".

כזכור, המהומות האלימות פרצו בבניין הקפיטול שבוושינגטון לאחר שעשרות אלפי תומכים של דונלד טראמפ הגיעו למחות במקום נגד אישור מינויו של נשיא ארצות הברית הנכנס ג'ו ביידן. המפגינים התעמתו עם שוטרים ופרצו פנימה, ומשכך - הקונגרס פונה והדיון הופסק. במהלך המהומות נהרגו 5 בני אדם.