בעקבות התפטרות סגנו: קנצלר אוסטריה הודיע על הליכה לבחירות

לאחר הודעתו של מנהיג מפלגת החירות היינץ כריסטיאן שטראכה עקב התחקיר המביך שהתפרסם אודותיו, קרא סבסטיאן קורץ לבחירות בזק. "מספיק זה מספיק", אמר במסיבת עיתונאים

הקנצלר סבסטיאן קורץ הודיע על הליכה לבחירות בזק
הקנצלר סבסטיאן קורץ הודיע על הליכה לבחירות בזק | צילום: טוויטר

הדרמה באוסטריה: הקנצלר, סבסטיאן קורץ, הודיע הערב (שבת) כי הוא קורא לבחירות בזק, לאחר התפטרותו מוקדם יותר של סגנו, מנהיג מפלגת החירות היינץ כריסטיאן שטראכה, בשל התחקיר המביך שהתפרסם אודותיו. הערב צפוי הנשיא, ואן דר בלן, להודיע כי יקבל את הבקשה ואוסטריה תלך לבחירות. "מספיק זה מספיק", אמר קורץ במסיבת עיתונאים שקיים.

התחקיר פורסם בעיתונים הגרמנים "זידדויטשה צייטונג" ו"דר שפיגל", שהציגו קלטת נראה שטראכה עם אנשים שהתחזו לנציגיו של אוליגרך הרוסי. את שטראכה יחליף שר התשתיות וחבר מפלגת החירות, נורברט הופר.

בקלטת נראה שטראכה באיביזה בשנת 2017, שלושה חודשים לפני הבחירות במדינה, כשהוא מסכים לקבל תרומות ענק מאוליגרך רוסי מקורב לפוטין, בתמורה לחוזים ממשלתיים. הנציגה הציעה לשטראכה להשקיע בכלי תקשורת אוסטרי ולגרום לסיקור חיובי כלפי מפלגת החירות האוסטרית בתמורה לחוזים ממשלתיים.

"בקשתי להתפטר התקבלה", אמר שטראכה בתום פגישה עם הקאנצלר סבסטיאן רוקץ בווינה. "אני מתנצל כלפי מי שנפגע ממעשיי, הייתי טיפש ואני מאוכזב מעצמי". נוסף לשטראכה פורש גם חבר הפרלמנט יוהאן גודנוס, ששהה איתו בווילה באיביזה. שטראכה ומפלגתו מוחרמים באופן רשמי על ידי ממשלת ישראל, בשל שורשיה הנאצים.