בהלת הקורונה באיטליה: "יש מודעות גבוהה לנגיף - וגם חרדה רבה"

ארץ המגף הפכה בסוף השבוע למדינה האירופית עם מספר הנדבקים הגבוה ביותר בקורונה. ד"ר כרמי שפר, רופא ישראלי, סיפר: "יש עלייה בכמות האנשים שבאים להיבדק ולכן יש הרבה יותר תוצאות חיוביות"

זמן צפייה: 02:18

נגיף הקורונה: איטליה הפכה בסוף השבוע האחרון למדינה האירופית עם מספר הנדבקים הגבוהים ביותר, עם 79 נדבקים, בהם שני מקרי מוות. ד"ר כרמי שפר, רופא שמתגורר בעיר פדובה שבמדינה, סיפר היום (ראשון) ל"חדשות" עם יעקב אילון כי "בית החולים שבו אני עובד קלט לטיפול נמרץ שני חולים במצב יחסית קשה, עם דלקת ריאות מפותחת. אנחנו מכירים חמישה או שישה מקרים נוספים של אנשים שחולים בצורה הרבה יותר קלה".

שפר הסביר את הסיבות לכך שבימים האחרונים נרשמה עלייה בכמות הנדבקים במדינה ואמר כי "ישנה עלייה בכמות האנשים שהולכים להיבדק. בעקבות כך, ישנן הרבה יותר תוצאות חיוביות. כרגע אנשים יותר מודעים אך יש המון פאניקה, שהיא לא מבוססת ברובה".

לכתבות נוספות בנושא:

רשמית: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע ליפן ולקוריאה הדרומית

"אסור שזה יקרה": מחאת התושבים ביישוב שיקלוט דרום קוריאנים

תלמידים רצו לעלות לאוטובוס – הנהג סירב מחשש שנדבקו בקורונה

ד''ר כרמי שפר, רופא המתגורר באיטליה
ד''ר כרמי שפר, רופא המתגורר באיטליה | צילום: חדשות 13

שפר התייחס לעובדה כי באזור מילאנו שבמדינה ביטלו שני משחקי כדורגל ואירועים חשובים עם התכנסות גדולה של אנשים: "איטליה לוקחת ברצינות את עניין נגיף הקורונה, כך שצריך רק להישמע להוראות הממשל. אני חושב שבסך הכול, העניין נמצא תחת שליטה".

בתוך כך, אלעד שוורץ, סטודנט ישראלי שלומד במחוז לומברדיה שבצפון איטליה אמר לתוכנית "חדשות היום" כי האוניברסיטה בה הוא לומד שלחה מייל רשמי שהודיעה כי הפעילות בה הופסקה עד תחילת חודש מארס. שוורץ סיפר על תחושתיו: "אני לא חושש, אני מרגיש מוגן פה. רמת מערכת הבריאות במדינה היא גבוהה. שמעתי על ישראלים שרוצים לחזור לארץ אך חוששים מהדרך לשם, שעוברת בהרבה מקומות פומביים וזה יכול להיות יותר מסוכן מלהישאר באיטליה. גם אני חושש מהדרך, אולי עדיף להימנע ולחכות שזה יעבור".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-europe-part-2002231756' autoplay='0' credit='' desc='אלעד שוורץ, סטודנט ישראלי שלומד באיטליה' kid='1_f36irj1y' duration='177'']

כאמור, בימים האחרונים זינק מספר הנדבקים בנגיף באיטליה והגיע אתמול ל-79. הרשויות הטילו סגר על האזורים שנפגעו קשה בתוך המחוזות לומברדיה וונטו שבצפון המדינה, בהם מתגוררים כ-50 אלף אזרחים, על מנת למנוע התפשטות הנגיף.

בעקבות הסגר, אירועים בהם צפויים התכנסויות גדולות בוטלו, הלימודים בבתי הספר הושבתו ובתי עסק נסגרו באופן זמני. כמו כן, שני משחקי כדורגל בליגת ה"סרייה A" נדחו והיומיים האחרונים של קרנבל ונציה בוטלו. שבוע האופנה שחל בעיר מילאן שובש אף הוא, כשהוחלט לקיים את תצוגה של המותג המפורסם "ג'יורג'יו ארמני" ללא קהל.