בזמן שניסה להימלט למולדובה: ישראלי נהרג מירי סמוך לקייב

רומן ברודסקי, בן ה-41 ואב לשניים, נורה למוות מאש של כוח צבאי כשהיה בשיירה של כלי רכב שניסו להימלט מהבירה האוקראינית למדינה השכנה. זוגתו של ההרוג הישראלי באוקראינה שוחחה עם אביו: "אתקשר אם אשאר בחיים"

זמן צפייה: 00:48

המלחמה באוקראינה: ישראלי בן 41 נהרג היום (שני) מירי, אך לא ברור איזה כוח צבאי ירה. ההרוג, רומן ברודסקי, היה בשיירה של כלי רכב שניסו להימלט מהבירה האוקראינית למולדובה וסטו מהדרך. באחת מהעיירות שהגיעה אליהן, השיירה נתקלה באש כבדה, ומאז היא נצורה שם. אביו סיפר: "הוא היה במכונית הראשונה. אולי הכוח חשב שהם צ'צ'נים, אני חושב שזה היה בטעות".

בת זוגו לשעבר של רומן, ריטה, נמצאת עדיין באוקראינה וסיפרה לחדשות 13 כי "אני במקום בטוח עם הילדים, הכל כמו בחלום ואי אפשר להאמין למה שקרה. הוא אבא של הילדים שלי, אנחנו כבר לא בזוגיות אבל אנחנו חברים טובים. אני דואגת לבחורה (שנסעה עם רומן באותו הזמן) שעכשיו נמצאת בחושך עם הגופה שלו ברכב".

רומן ברודסקי, ההרוג הישראלי באוקראינה, עם שני ילדיו
רומן ברודסקי, ההרוג הישראלי באוקראינה, עם שני ילדיו

"כולם התחילו להתקשר והחברה שנסעה ברכב מאחור התקשרה לאימא שלו ואמרה שירו ברכב", סיפרה. "דיברתי עם רומן היום בבוקר. אנחנו דיברנו כל הזמן, הוא רצה שאני אעזוב עם הילדים אבל אמרתי תמיד שאני במקום בטוח, 'בשביל מה לזוז?' אחכה שהכול ירגע. אני נמצאת מחוץ לקייב, יש לי שני ילדים, בן קטן בן שנתיים וחצי ובת 6. זו הייתה טעות של הצבא האוקראיני, הם ירו בו".

אביו של רומן שוחח עם מילה, בת זוגו הנוכחית של רומן שהייתה איתו כשנהרג. הוא אמר לה שבכוונתו לקבור אותו בישראל וביקש שתגיע לארץ. היא סיפרה שהם הוציאו את הגופה בעצמם, היא ואביה. הם העמיסו אותו ברכבם והם נוסעים לעיר סמוכה על מנת לטפל בגופה. היא הוסיפה כי " אני מקווה שנגיע, אני אתקשר אם אשאר בחיים". השיחה התנתקה כשמילה הגיעה למחסום צבאי.

חברו של ההרוג סיפר לחדשות 13: "יש לו ילדה בת 6 וילד בן 3. אנחנו חברים כבר 25 שנים. הוא היה איש עסקים גדול באוקראינה. היום בבוקר דיברתי עם אשתו. רציתי להגיד לו לא לנסוע, ניסיתי להתקשר אליו כמה פעמים ולא הצלחתי לתפוס אותו. הוא היה בן אדם טוב ומכבד, הוא היה עוזר לכולם. בעבר הוא הוא היה דיג'יי מוכר".

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר לאחר האירוע: "‏קיבלתי בצער את הבשורה הקשה על מותו של רומן ברודסקי. בשם כל אזרחי ישראל, אני רוצה לשלוח תנחומים לאשתו, לילדיו ולמשפחתו של רומן ז"ל, בארץ ובאוקראינה. אנו ממשיכים לעשות הכול כדי לסייע לישראלים לשוב הביתה". שר החוץ יאיר לפיד הוסיף כי "‏מבקש לשלוח תנחומים למשפחת האזרח הישראלי שנהרג באוקראינה. משרד החוץ ימשיך לסייע למשפחה ככל שניתן בשעתה הקשה".

אזרחים ישראלים הזקוקים לסיוע או הכוונה מוזמנים לפנות לחדר מצב במשרד החוץ במספרים:

02-5303155

02-5303911

02-5303401

02-5303287

ניתן להמשיך לפנות גם בקווים החמים של השגרירות:

3536 770 67 380+

4216 770 67 380+