דיווח: ירדן תעמיד לדין את האזרח הישראלי שהסתנן למדינה

סוכנות הידיעות הרשמית "פטרה" דיווחה כי כתב אישום יוגש נגד קונסטנטין קוטוב, שחצה את הגבול באופן לא חוקי בחודש שעבר. ע"פ הדיווחים הוא יואשם גם באחזקת סם לשימוש עצמי

זמן צפייה: 01:12

ירדן צפויה להעמיד לדין את קונסטנטין קוטוב אזרח ישראלי שחצה את הגבול אל תוך המדינה באופן לא חוקי לפני כחודש. כך דווח היום (ראשון) בסוכנות הידיעות הירדנית הרשמית "פטרה". על פי הדיווח, יואשם קוטוב בכניסה לא חוקית למדינה ובאחזקת סם לשימוש עצמי. עוד דווח כי הישראלי נעצר כשהוא תחת השפעת ה"ג'וקר" - סם סינתטי וזול ששימושו במדינה רווח.

כזכור, כאשר נכנס קוטוב לירדן היו מוחזקים בישראל תחת מעצר מנהלי שני אזרחים ירדנים – היבא אל-לבדי ועבד רחמן אל-מרעי. לפני כחודש שוחררו השניים בתמורה להחזרת השגריר הירדני לישראל, ובסמוך לשחרורם אמר גורם מדיני כי אין קשר בין עניינם למעצרו של קוטוב.

עוד בחדשות 13:

שר החוץ הירדני: "לא רואים את פירות השלום עם ישראל"

25 שנה לאחר הסכם השלום: מובלעת נהריים הוחזרה לירדן

גורם ירדני: אין קשר בין שחרור העצורים לישראלי שהסתנן למדינה

מעבר הגבול בנהריים
מעבר הגבול בנהריים | צילום: רויטרס

כמה ימים לפני שיצא שחרור האזרחים הירדנים דווח כי בכירים בעמאן אמרו שישראל יצרה קישור בין אפשרות של שחרור העצורים לבין פשרה בנושא המובלעות ואולי מתן הארכה של פרק הזמן בו החקלאים הישראלים יוכלו להמשיך ולעבד את הקרקעות.

הבכירים הירדנים ציינו שירדן סירבה להצעה והזהירה את ישראל שלא להמשיך בקו הזה כיוון שיהיו לו השלכות חמורות על היחסים.

שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי
שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי | צילום: רויטרס

בסוף חודש אוקטובר, כאמור, הודיע שר החוץ הירדני איימן א-ספדי הודיע כי הורה לשגריר הישראלי לשוב מתל אביב לעמאן להתייעצות במחאה על "מעצר לא חוקי" של שניים מאזרחיה. "לאור חוסר ההיענות הישראלית לדרישה המתמשכת שלנו מזה חודשים לשחרר את שני האזרחים הירדנים היבא אל-לבדי ועבד אל-רחמן מרעי, והמשך מעצרם הלא אנושי, השגריר זומן כצעד ראשון", כתב שר החוץ הירדני בציוץ בטוויטר. השר אף הוסיף כי חלה הרעה משמעותית במצבם הרפואי של אזרחיה.