ארגנטינה: מטייל ישראלי חולץ לאחר שנלכד בקרחון במשך 24 שעות

התייר הישראלי בשנות ה-20 לחייו נתקע בתוך סדק של קרחון ליד העיר אושואיה, בעודו סובל משבר ברגל, ביד ובאגן. בתום פעילות חילוץ מורכבת בעזרת מסוק, חולץ הצעיר הישראלי בזכות מדריך טיולים ששמע את זעקותיו

זמן צפייה: 00:19

נס על ההר: איתן שקד, תייר ישראלי בן 23, חולץ אמש (שישי) בתום פעולת חילוץ מורכבת באמצעות מסוק, זאת לאחר שנלכד למשך 24 שעות בתוך קרחון בהר ליד העיר אושואיה שבארגנטינה. שקד, שאותר בזכות מדריך טיולים מקומי ששמע את זעקותיו, נמצא על ידי כוחות החילוץ הארגנטיניים כאשר הוא סובל משברים ברגל, ביד ובאגן.

על פי התקשורת הארגנטינאית, שקד טיפס לבדו על על הקרחון אוג'ו דל אלבינו, הממוקם כ-20 קילומטר צפונית מזרחית לבירת פואגיה. בשלב מסוים בטיפוס, נלכד שקד במקום שהגישה אליו מאתגרת, "במצב אנכי מחוץ לשביל הטיפוס", כך לדבריו של ארגון הסיוע שחילץ את התייר הישראלי.

העברתו של איתן שקד לבית החולים בארגנטינה
העברתו של איתן שקד לבית החולים בארגנטינה

כאמור, לאחר שמדריך הטיולים זיהה את שקד עקב צעקותיו, ומאחר ולא יכול היה לגשת אליו או לסייע לו, הזעיק מדריך הטיולים המקומי את גורמי החילוץ. מספר שעות לאחר מכן, צוות חילוץ שכלל שבעה בני אדם הגיעו למקום, בעודם מציודים בחבלים ובציוד טכני נוסף. כמו כן, שקד הראה סימנים של היפוטרמיה כשנמצא על ידי המחלצים.

לאחר שצוות החילוץ הצליח לייצב את שקד על מיטת החילוץ, הם הזעיקו מסוק של חברה פרטית כדי להעביר את שקד כמה שיותר מהר לבית החולים הקרוב לקבלת טיפול. לפי דובר צוות החילוץ, טייס המסוק נאלץ לבצע את טיסת החילוץ ללא כל מגע בקרקע עקב תוואי השטח. בנוסף, כדי להקל על המסוק, צוות המחלצים נשא את שקד על אלונקת החילוץ מספר מטרים למעלה.

חיולץ הישראלי בארגנטינה
חיולץ הישראלי בארגנטינה

מטעם דוברות העיר אושואיה, בה שקד מקבל טיפול, נמסר בתגובה לאחר מכן: "כתוצאה מהאירוע המצער, חשוב לדעת כי טיולים פראיים מסוג זה תמיד יש לבצע עם ליווי. אין להמעיט בערכו של ההר".