אסון הרכבל: "איתן בן ה-5 מראה סימנים חיוביים - מצבו קריטי"

הרופאים בביה"ח טורינו הביעו אופטימיות זהירה באשר למצבו של הילד, שבשלב זה עדיין מורדם ומונשם, ועדכנו כי החלו להעיר אותו • האפיפיור: "חושב על איתן ושולח תנחומים למשפחה"

זמן צפייה: 10:47

אסון הרכבל באיטליה: הרופאים בבית החולים טורינו עדכנו הערב (שלישי) על מצבו של איתן בן ה-5 אשר נפצע קשה בתאונת הרכבל שאירעה בתחילת השבוע, ומסרו כי הוא "מראה סימנים חיוביים - התחלנו כבר להעיר אותו". עם זאת, מצבו של הילד עדיין מוגדר קריטי, ובשלב זה הוא מורדם ומונשם. ע"פ ההערכות, איתן יוכל להשתחרר מבית החולים רק בעוד כחודש.

מוקדם יותר היום, האפיפיור פרנציסקוס הגיב לראשונה לטרגדיה, ובהודעה רשמית שיצאה מטעמו נכתב: "אני רוצה להביע תנחומים למשפחות. אני מצטער על כל אותם חיים שנגדעו בטרגיות כשהם מתרשמים מנפלאות הבריאה. אני מתפלל למען אלו שהלכו, למען אלו שמתאבלים עליהם ולמען איתן הקטן שאנחנו עוקבים בדאגה אחרי מצבו הרפואי, ומברך את כל אלו שכואבים".

לכתבות נוספות בנושא >>

אסון הרכבל באיטליה: האם כלי רכב הייחודי אכן בטוח?

אסון באיטליה: חמישה ישראלים נהרגו בתאונת רכבל בהרי האלפים

הכבל נקרע – בלם החירום לא עבד: חקירת האסון בטיול בהרי האלפים

יצחק וברברה כהן, רכבל, אלפים, אסון
יצחק וברברה כהן יחד עם הנינים איתן ותום | צילום: באדיבות המשפחה

על פי הדיווחים באיטליה, בידי הרשויות תיעוד באורך 14 שניות מהתאונה שגבתה את חייהם של 14 בני אדם, בהם הוריו ואחיו הקטן של איתן, וגם סבו וסבתו. הסרטון טרם פורסם, אולם בתקשורת הזרה דווח כי בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות שהרכבל הגיע למהירות של 120 קמ"ש לפני שהכבל נקרע, וכי התקלה אירעה 5 מטרים בלבד לפני סוף המסלול.

בתוך כך, הקהילה היהודית באיטליה, שבה היו חברים עמית בירן וטל פלג בירן, הישראלים שנהרגו יחד עם בנם תום בן השנתיים, החלו לגייס כספים למען איתן. עד כה, הצליחה הקהילה לגייס כ-6,500 אירו מתוך 25 אלף אירו שהציבה כיעד.

טל פלג-בירן וסב יצחק כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים
טל פלג-בירן וסב יצחק כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים | צילום: באדיבות המשפחה

כזכור, ביום ראשון בערב החלו להגיע דיווחים על תאונת רכבל באיטליה שבה נהרגו 14 בני אדם. מעט מאוחר יותר, משרד החוץ התיר לפרסום כי חמישה מההרוגים הם ישראלים. הרשויות באיטליה החלו לחקור את האסון, ועד כה מצאו כי התאונה, ככל הנראה, התרחשה בשל תקלה בבלם החירום הידני. באסון נספו בני הזוג עמית בירן וטל פלג, בנם תום בן השנתיים וסבה וסבתה של טל, יצחק וברברה כהן.