"תקיפות ישראל בסוריה – בשל התרופפות השליטה הרוסית באיראן"

גורם מערבי בכיר התייחס בשיחה עם עיתון "א-שרק אל-אווסט" לתקיפות האחרונות המיוחסות לישראל, ואמר כי היחלשות ההשפעה הרוסית באזור תרמה להחלטה לחדש המתקפות – למרות הסתייגות מוסקבה

זמן צפייה: 04:17

מתיחות בצפון: גורם מערבי בכיר אמר היום (שבת) כי התרופפות שליטתה של רוסיה על איראן תרמה להחלטה הישראלית להגביר התקיפות האוויריות בסוריה. "בתל אביב הבינו כי רוסיה לא יכולה לשלוט על צעדי איראן בסוריה", אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט". "לכן החליטו בישראל לתקוף בסוריה - למרות הסתייגויותיה של מוסקבה".

מוקדם יותר השבוע, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיווחים על תקיפה ישראלית שבמהלכה נהרגו שבעה בני אדם, ואמר כי "יש לנו מדיניות לפעול נגד איראן בכל מחיר ואנחנו מונעים ממנה באופן שיטתי להתפתח".

באותו לילה דיווח מרכז המעקב הסורי כי שבעה בני אדם נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל. על פי הפרסום, מדובר בארבעה איראנים ושלושה סורים. מוקדם יותר, דווח כי חיל האוויר הפציץ מחסני נשק של איראן באזור דמשק. זאת, יומיים לאחר שמטוס מטהראן פרק בשדה התעופה המקומי מערכות נשק מתקדמות.

עוד בחדשות 13:

רה"מ לאחר התקיפה בסוריה: המדיניות – לפעול נגד איראן בכל מחיר

דיווח: שבעה הרוגים בתקיפת ישראל בסוריה

בנט: נמשיך לפעול עד שנשיג את היעד הסופי – סילוק איראן מסוריה

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בסוריה דווח כי צבא אסד הפעיל את מערכות ההגנה האוויריות שלו, ושיגר טילי קרקע-אוויר לעבר המטוסים. על פי טענת סוריה, חלק מהטילים יורט. במקביל, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה כוונה ליעדים של המיליציות האיראניות סמוך לשדה התעופה בדמשק. עוד דווח כי כמה מהטילים פגעו במטרתם וכמה יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית.

ביום שלישי, שר הביטחון נפתלי בנט נשא דברים בטקס לזכר חללי אסון המסוקים, התייחס למתיחות בצפון והצהיר כי "נמשיך לפעול עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק איראן מסוריה". בנט הוסיף כי "גם בימים אלו, הגזרה הצפונית ממשיכה להעסיק אותנו. השקט היחסי לא מבלבל אותנו. כשזרועות תמנון מכות בך – תחנוק את הראש. כך עם איראן".

מתקן בסוריה שהותקף על פי דיווחים ע''י חיל האוויר הישראלי
מתקן בסוריה שהותקף על פי דיווחים ע''י חיל האוויר הישראלי | צילום: ללא קרדיט

לדבריו, "משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה. כעת אנחנו משנים את התפיסה: אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו, בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם בממדים נוספים".

שר הביטחון הצהיר: "אנחנו אומרים לאיראן - אין לכם מה לחפש בסוריה. כל עוד אתם ממשיכים לנסות לבנות שם בסיסי טרור, אנחנו רק נגביר את הפגיעה בכם. חיסול סולימאני הוא אירוע מעצב שהשפיע משמעותית על הגזרה. אבל אל לאויב האיראני לטעות - אנחנו ממשיכים, ונמשיך למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני".