דיווח בארה"ב: ישראל לבית הלבן – "המבצע יסתיים תוך כמה ימים"

על פי דיווח של AP, גורמים ישראלים מסרו לעמיתיהם בארה"ב כי "שומר החומות" קרוב מבחינתם לסיום. ה"ניו יורק טיימס": ביידן הזהיר את נתניהו כי לא יוכל לגבות את ישראל לאורך זמן

צה"ל, עזה, מבצע שומר החומות
פעילות צה"ל ברצועת עזה, ארכיון | צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות AP דיווחה הערב (שלישי) כי ישראל העבירה לגורמים בממשל האמריקני מסר לפיו "המבצע יסתיים תוך כמה ימים", זאת ברקע המשך תקיפות צה"ל ברצועה. בד בבד, "הניו-יורק טיימס" פרסם הערב כי במהלך שיחה שקיים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הראשון הזהיר כי לא יוכל לגבות את ישראל לאורך זמן.

בתוך כך, דובר חמאס, פוזי ברהום, מסר הערב בדיווח לאתר החדשות הפלסטיני "מצדר אל-אחבאריה" כי הדיווחים לגבי רגיעה מקורם בישראל, וזאת על מנת להשיג מטרות מסוימות שלה. עוד הבהיר ברהום כי חמאס ממשיך בהתנגדות, ואם תהיה החלטה על רגיעה מצדו - יוכרז על כך באופן רשמי. בד בבד, גורם מדיני הבהיר הערב כי בניגוד לדיווחים, אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל להפסקת אש.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצה"ל מעריכים: ככל שהמבצע מתקדם גובר הסיכוי לפגוע בצמרת חמאס

נמשכים המטחים הכבדים לדרום; נתניהו: "נמשיך במבצע ככל שיידרש"

המפכ"ל בלוד: יש טרוריסטים משני הצדדים; אוחנה: התבטאות מקוממת

ירי לכיוון רצועת עזה
ירי של כוחות צה''ל לעבר רצועת עזה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב, נשאל ברהום על ידי התקשורת המצרית לגבי הדיווחים על הפסקת אש החל מיום חמישי בשעה 6:00, וענה כי מהיום הראשון של הלחימה היו מאמצים להפסקת אש מצד מצרים, קטאר, האו"ם, טורקיה ורוסיה, אך הבהיר כי ישראל עדיין מחפשת תמונת ניצחון ולא רוצה "להפסיק את תוקפנותה".

בנוסף, ברהום הבהיר שוב כי אין שום פריצת דרך בנושא הפסקת האש וציין כי ארגונו מוכן לכל תרחיש: "אם ישראל תפסיק את תוקפנותה ותיענה לשאיפות העם הפלסטיני – אנחנו נהיה מוכנים לעבוד עם כל הצעה, ואם ישראל תמשיך בתוקפנותה, אז גם אנחנו נמשיך בלחימה ונייצר משוואות חדשות".