ממנהיגי הארגון והאחראי לטבח היזידי - זהו מנהיג דעא"ש החדש

על פי "הגרדיאן", אמיר אל-מוולי אל-סלבי, שהיה מראשי החברים ב"מדינה האסלאמית", והוביל פעולות של ארגון הטרור ברחבי העולם, יחליף את אל-בגדאדי שחוסל ע"י ארה"ב באוקטובר

זמן צפייה: 00:35

מנהיגו החדש של ארגון הטרור דעא"ש הוא אמיר מוחמד אבדול רחמן אל-מוולי אל-סלבי, ממייסדי ארגון הטרור המדינה האסלאמית. כך דווחו שני ארגוני מודיעין היום (שני) לאתר החדשות "הגרדיאן". אל-סלבי היה אחד ממובילי הטבח של המיעוט היזידי בעיראק, וכן הוביל מבצעים של ארגון הטרור ברחבי העולם.

על פי הדיווח, הוא מונה לתפקיד שעות לאחר חיסולו של אבו-בכר אל-בגדאדי בחודש אוקטובר האחרון. בשלושת החודשים מאז החיסול, נאסף מידע על אל-סלבי על ידי מרגלים מקומיים ומערביים, שהצביעו על מיקומו המרכזי בארגון, ועל המועמדים האחרים לתפקיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הצבא העיראקי: "לכדנו את סגנו של מנהיג דאע"ש לשעבר אל-בגדאדי"

גיבור על ארבע: הכלב שהשתתף בחיסול אל-בגדאדי נפגש עם טראמפ

"מכרה זהב מודיעיני": טורקיה עצרה את אחותו של אל-בגדאדי

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש | צילום: רויטרס

המנהיג החדש הוא ותיק בארגון, שמחזיק בדעות דומות לאל-בגדאדי. הוא נולד למשפחה עיראקית השייכת לשבטי הטורקמנים, מהעיר תל אפר שבעיראק, והוא אחד מהמנהיגים הלא-ערבים היחידים בדעא"ש.

הוא צמח מתוך שורות הארגון, יש לו רקע בלימודי אסלאם והוא פסק קביעות אסלאמיות שאישרו את הטבח במיעוט היזידי. אל-סלאבי הוא בעל תואר בדין האסלאמי מאוניברסטת מוסול. ב-2004 הוא נעצר על ידי צבא ארצות הברית במחנה "בוקה" שבעיראק. בכלא פגש את אל-בגדאדי. כמו כן דווח שיש לו לפחות בן אחד.

בטרם חוסל המנהיג הקודם, הוציא צבא ארצות הברית פרס של חמישה מיליון דולרים על ראשו, ועל שני בכירים נוספים בארגון. מאז הוא ניסה, על פי הדיווחים, לאסוף מחדש את בכירי הארגון ולהמשיך את פעילותו.