בכיר בפנטגון: "דאעש מסוגל לתקוף על אדמת ארה"ב בשנה הקרובה"

תת-מזכיר ההגנה האמריקני אמר לקונגרס כי היכולת הזו עדיין לא קיימת בסניף האפגני של ארגון הטרור - אך לפי ההערכות היא תיבנה בחצי שנה עד שנה הקרובה

מחבל מתאבד

תת-מזכיר ההגנה האמריקני, קולין קאהל, אמר אמש (שלישי) כי דאעש חרסאן - הסניף האפגני של ארגון הטרור - מסוגל לבצע התקפות טרור בשטח ארצות הברית כבר בשנה הקרובה. קאהל דיבר בפני ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, ואמר כי ההערכה היא שלארגון תהיה יכולת כזו בשישה עד 12 החודשים הקרובים.

קאהל אמר כי בשלב זה אין עדיין יכולת כזו אך "אנחנו רואים כיצד דאעש אפגניסטן יכול לפתח אופציה כזו מתישהו בחצי שנה עד שנה הקרובה". עוד הוסיף, כי לאל קאעדה ייקח זמן רב יותר לבנות מערך כזה - בין שנה לשנתיים ככל הנראה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבשורה בדרך? "ישראל בין המועמדות לקבל פטור מוויזה לארה"ב"

תועדה מכה פעוטות והחלה לעבוד בגן חדש – ההורים מנעו את כניסתה

אלרעי-פרייס: "הסיכון לילדים הוא מהמחלה – לא מהחיסון"

קאבול אפגניסטן
פינוי שדה התעופה בקאבול | צילום: רויטרס

זוהי ההערכה המחמירה ביותר עד כה מבין בכירים אמריקנים, לגבי כמה מהר ארגון הטרור הקיצוני עלול להוות איום ממשי על אדמת ארצות הברית. מדובר באותם האחראים לפיגוע ההתאבדות שהרג 13 חיילים ואנשי ממשל אמריקנים בקאבול באוגוסט האחרון.

כזכור, לפני כחודש, ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל מארק מילי, דיבר בשימוע מול הקונגרס האמריקני בנוגע לנסיגה מאפגניסטן ואמר כי: "טליבאן לא ניתק קשר עם אל קאעידה או דאעש. יש להם שאיפות לפגוע באאצות הברית ופיגוע בתוך המדינה זו אפשרות אפילו בשנה הקרובה".

בשימוע משתתפים בכירי הצבא האמריקני בניסיון להגן על החלטותיהם שהביאו לנסיגה הבעייתית מאפגניסטן. לדברי מילי, "ארצות הברית הייתה נכנסת למלחמה חדשה עם הטליבאן אם לא היו מתפנים משם עד ה-1 בספטמבר".