דיווחים בעיראק: מנגנוני הביטחון עצרו בכיר מאוד בדאע"ש

כלי תקשורת במדינה פרסמו כי הרשויות לכדו בכיר שהיה מקורב מאוד לאבו בכר אל-בגדאדי - ואף היה מועמד להחליפו לאחר שחוסל

זמן צפייה: 08:29

מנגנון המודיעין בעיראק לכד אדם בכיר מאוד בארגון הטרור דאע"ש – כך דיווחה הערב (רביעי) סוכנות הידיעות הראשית במדינה. מדובר באדם שהיה מקורב מאוד לאבו בכר אל-בגדאדי, שחוסל בידי ארצות הברית, ואף היה מועמד להחליפו.

כידוע, בחודש הרמדאן האחרון, חזר דאע"ש לטרור, לפיגועים, לעריפות הראשים ובעיקר להרוג מאות מוסלמים בעיראק, סוריה, תימן וסיני. זאת, בהובלת המנהיג החדש עבד א-נאסר קרדאש, שהתגלה כמפקד קטלני שהולך בדרכו של קודמו. זה היה חודש הרמדאן הראשון מאז שחוסל אל-בגדאדי, ונראה שהמנהיג החדש של הארגון בחר בחודש זה לצאת במתקפת ג'יהאד בכמה זירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארבעה ימים לפתיחת משפט נתניהו: תתוגבר האבטחה על השופטים

רוסיה יוזמת פסגה בין ארה"ב לפלס' כדי לחדש המגעים בין הצדדים

מחדל אבטחה: כמה קל להיכנס עם נשק לבתי החולים? • תחקיר

חאג'י עבדאללה אל-קוריישי
חאג'י עבדאללה אל-קוריישי | צילום: חדשות 13

שמו האמיתי של המנהיג החדש של ארגון הטרור הוא אמיר מוחמד סעיד. בדומה לאל-בגדאדי גם הוא מעיראק, גם הוא היה שייך לצבאו של סדאם חוסיין, גם הוא למד הלכה אסלאמית וכמו בגדאדי, היה עצור בידי האמריקנים ששחררו את שניהם בלי לדעת שהשניים יהפכו ביום מן הימים לאויביהם המרים.

חאג'י עבדאללה היה עם בגדאדי מאז הוקמה "המדינה האסלאמית", תכנן וביצע פיגועים רבים נגד הכוחות האמריקניים שגם שמו פרס על ראשו. כעת, הוא החל לחזור לשיטות של ארגון טרור ולא לשיטות של מדינה - שילוב בין חוליות במקומות שונים תוך כדי תיאום. כך למשל בעיראק: פעילי טרור שברחו לאחר התבוסה החלו לחזור בימים האחרונים והפיגועים החלו להיות כואבים בהתאם, וכבר בשבוע הראשון של רמדאן פיקד חאג'י עבדאללה על פיגוע משולב נגד הצבא העיראקי שבו נהרגו יותר מ-40 חיילים.