ר"מ עיראק: "ארה"ב אמרה לנו שישראל ביצעה חלק מהתקיפות בארצנו"

עאדל עבד אל-מהדי התייחס למתיחות בעקבות חיסול סולימאני והצהיר כי טראמפ שוחח איתו לאחר שההפגנות מול השגרירות בבגדד נפסקו. לדבריו, הנשיא האמריקני הודה לו וביקש סיוע בתיווך מול איראן

זמן צפייה: 05:52

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, התייחס הערב (ראשון) להתקפות המיליציות השיעיות במדינתו ואמר: "ארצות הברית עדכנה אותנו שמספר מההפצצות של אתרי 'אל-חשד אל-שעבי' בעיראק בקיץ 2019 נעשו על ידי ישראל".

כמו כן, אל-מהדי התייחס להפגנות בשגרירות ארה"ב בעיראק, וטען: "קיבלתו טלפון מטראמפ לאחר שההפגנות מול שהשגרירות הפסיקו, הוא הודה לנו ואפילו ביקש מעיראק לתווך בין ארצות הברית לאיראן".

בתוך כך, לשעבר בכיר בצבא איראן אמר היום כי "הנקמה האיראנית על חיסולו של סולימאני תכלול גם את חיפה, תל אביב ובסיסי צה"ל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: "סימנו 52 מטרות איראניות ונפגע בהן אם נאוים שוב"

גנרל במשמרות המהפכה מאיים: "גם ת"א נמצאת בטווח הפגיעה שלנו"

"מוות לאמריקה": אלפים במסע הלוויה של סולימאני בבגדד

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, וראש ממשלת עיראק עאדל עבד אל-מהדי
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, וראש ממשלת עיראק עאדל עבד אל-מהדי | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר היום, הפרלמנט בעיראק העביר החלטה שהממשלה תפסיק לבקש סיוע צבאי מקואליציות הנתמכות על ידי ארצות הברית. לפני כן, שר החוץ העיראקי הגיש תלונה רשמית למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ולמועצת הביטחון של האו"ם על התקיפה האמריקנית בעיראק. במקביל, משרד החוץ העיראקי זימן את שגריר ארה"ב לשיחה בעקבות החיסול.

כמו כן, אל-מהדי אמר היום כי "וושינגטון גררה את עיראק לסכסוך שלה עם איראן. הזהרנו את ארה"ב מהשלכות של פעולות כאלה במדינה". לדבריו, "ביקשנו מארה"ב את נוכחותה הצבאית במדינה אך ורק בשביל לחסל את דאע"ש. אנחנו בוחנים אפשרות לסיום הנוכחות של הכוחות הזרים במדינה. לאחר ההתפתחויות האחרונות הכוחות העיראקיים יתקשו להגן על הכוחות הזרים במדינה".

מורגן אורטגוס, דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית התייחסה לאפשרות כי עיראק תוציא את הכוחות הזרים ממדינתה: "בזמן שאנחנו ממתינים להבהרה על האופי המשפטי והאימפקט של ההחלטה היום, אנחנו קוראים למנהיגי עיראק לשקול את חשיבות מערכת היחסים הבטחונית והכלכלית בין שתי המדינות ואת המשך הנוכחות של הקואליציה למלחמה בדאע"ש".

גם לפני כן, עבד אל-מהדי אמר בפרלמנט כי האינטרס של עיראק וארצות הברית הוא "לסיים את הנוכחות הזרה במדינה". כמו כן, אל-מהדי דחה את הטענות כי ממשלתו נתנה לגיטימציה למיליציות להפגין מול שגרירות ארה"ב.