המחאה בעיראק: לפחות 31 הרוגים בהפגנות נגד השלטון

מאות בני אדם נפצעו עד כה בעימותים שמתרחשים במדינה זה שלושה ימים, בדרישה להפיל את הממשלה שקמה לפני כשנה. רה"מ אל-מהדי: "טענות המפגינים מוצדקות - יש לאפשר לממשל לבצע את שליחותו"

זמן צפייה: 00:58

מניין ההרוגים בהפגנות האלימות בעיראק עלה אתמול (חמישי) ל-31 בני אדם, ועל פי דיווחים במדינה - המספר צפוי לעלות. מאות נוספים נפצעו בדרגות שונות.

המחאה המדממת על השחיתות השלטונית בעיראק גבתה עד כה את חייהם של 19 בני אדם. ראש הממשלה העיראקי עאדל עבד אל-מהדי אמר  בנאום טלוויזיוני כי דרישת המפגינים לעצור את השחיתות היא מוצדקת וכי יש לאפשר לממשלה לבצע את שליחותה. כמו כן, הצהיר אל-מהדי כי ממשלתו תצביע על חוק שיעניק למשפחות עניות שכר בסיסי וביקש תמיכה פרלמנטרית על מנת לחלק מחדש תפקידים בקבינט.

עשרות בני אדם הפגינו אתמול בדרישה להפיל את הממשלה, שהוקמה רק לפני שנה. בעקבות כך, הכריז ראש הממשלה העיראקי על עוצר בעיר הבירה בגדד עד להודעה חדשה. זאת בשל ההפגנות האלימות נגד השלטון הנערכות זה שלושה ימים. נוסף לכך, מוקדם יותר באותו יום נחסמה הגישה לאינטרנט בחלקים נרחבים במדינה בשל המחאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

ראש ממשלת עיראק הכריז על עוצר בבגדד: "עד להודעה חדשה"

בפעם השנייה מאז האביב הערבי: הדמוקרטיה בתוניסיה בוחרת נשיא

בעקבות ויכוח עם מכר: שומר הראש של מלך סעודיה נורה למוות

המחאה בעיראק
המחאה בעיראק | צילום: רויטרס

אל-מהדי כתב בהצהרה כי "לכל הרכבים והאנשים אסור בהחלט לנוע בבגדאד מחמש בבוקר ביום חמישי ועד להודעה חדשה". מי שפטור מהעוצר הם אנשים הנוסעים לבגדאד ומחוצה לה דרך שדה התעופה, ופקידי ממשל העובדים בבתי חולים, בחברת החשמל והמים ואנשי דת.

התושבים בבגדד, ובמקומות נוספים במדינה, מוחים על אבטלה קשה, שחיתות ממשלתית ושירותים ציבוריים ירודים. אחד המפגינים אמר: "אנחנו דורשים שינוי, אנחנו רוצים להפיל את הממשל". הסיסמא "העם רוצה להפיל את המשטר" עולה הרבה בהפגנות, ונשמעה רבות במהלך מחאות האביב הערבי בשנת 2011.

מוקדם יותר הוטל עוצר על שלוש ערים דרומית לבגדד – נאסריה, אמרה ואל-חלה. וזאת בזמן שחיילים מהיחידה ללוחמה בטרור פתחו באש לעבר מפגינים שניסו לפרוץ לשדה התעופה בבגדאד, ובנאסריה התפתח קרב יריות בין המפגינים לכוחות הביטחון.