דיווח: משלוח של טילים איראניים הגיע לעיראק; "נערכים לתקיפות"

העיתון "אינדיפנדנט" בשפה הערבית פרסם כי כמות גדולה של טילים לטווחים שונים הוכנסה למדינה דרך הגבול המזרחי. זאת, לטענת גורמי מודיעין בבגדד, כפיצוי על הנשק האיראני שהותקף לאחרונה

זמן צפייה: 00:25

העיתון " אינדיפנדנט" בשפה הערבית דיווח הבוקר (שני) כי משלוח גדול של טילים איראניים לטווחים שונים הגיע לעיראק דרך הגבול המזרחי בין המדינות. על פי גורמים מודיעיניים בעיראק, איראן ניצלה את פתיחתו המחודשת של מעבר הגבול, שהיה סגור זה כמה חודשים, כדי להכניס את כלי הנשק ולהפיצם ברחבי המדינה.

עוד נטען מפי גורמי המודיעין כי המשלוחים מהווים פיצוי על הנשק האיראני שהותקף בשבועות האחרונים בעיראק ובסוריה. על פי ההערכות בבגדד, צפויות בשבועות הקרובים תקיפות נוספות "שמקורן עלום" על בסיסים ומחנות של המיליציה השיעית הפרו-איראנית "אל-חשד א-שעבי".

עוד בחדשות 13:

דיווח: בסיס של מיליציה פרו איראנית בעיראק הותקף על ידי מל"ט

דיווח: מתקן של מיליציה פרו איראנית הותקף בגבול סוריה-עיראק

החמצה או בלוף? הסיפור מאחורי המאבק הישראלי בגרעין האיראני

תקיפה בגבול עיראק-סוריה (ארכיון)
תקיפה בגבול עיראק-סוריה (ארכיון)

אתמול דווח כי בסיס של המיליציה הפרו איראנית הותקף על ידי מל"ט – כך מסרו מקורות לערוץ "אל-מיאדין". על פי הדיווח, התקיפה אירעה באזור של מטה צבאי הנמצא מול שדה התעופה "אל-מרצנאת", שנמצא במערב מחוז אל-אנבאר. לפי כמה דיווחים מקומיים, ישנם הרוגים ופצועים באירוע.

שעות ספורות לאחר מכן, ערוץ "אל-חדת" הירדני דיווח על תקיפה נוספת בעיראק. על פי הדיווח, מטוסים בלתי-מזוהים תקפו עמדות של מיליציית "הגיוס העממי" באזור פלוג'ה שבמרכז המדינה.

פיצוץ במתקן בעיראק (אילוסטרציה)
פיצוץ במתקן בעיראק (אילוסטרציה)

ביום חמישי בשעות הצהריים הותקף פעם נוספת מתקן של "אל-חשד אל-שעבי". על פי הדיווח, חמישה בני אדם נהרגו ותשעה נוספים נפצעו כתוצאה מתקיפה אווירית, שנעשתה ככל הנראה על ידי מל"טים, וכוונה למפקדה של המיליציות בעיר אל-בוכמאל. עוד דווח מפי הגורם הביטחוני כי באזור החלו לנקוט באמצעי זהירות הכוללים איסור על התקהלויות, וכן פועלים לפריסת נשק כבד - מחשש לתקיפות אוויריות.

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, התייחס לתקיפות האחרונות על מתקני המיליציה השיעית הפרו איראנית "חשד א-שעבי" ואמר כי "אין לנו כל הוכחה מוצקה לכך שישראל מעורבת בתקיפות". עוד אמר כי עיראק מנסה למנוע מלחמה באזור ומנסה לפתור את הבעיות והמשברים "בצורה חיובית". זאת, במטרה לשמור על ריבונות ויציבות עיראק.

ביום שלישי דווח כי מתקן של "אל-חשד אל-שעבי" הותקף על ידי ישראל. הארגון הסורי לזכויות אדם הפועל מבריטניה דיווח כי בתקיפה נהרגו עשרה בני אדם.