בצל המתיחות: "שישה חברי מיליציה שיעית נהרגו בתקיפה בעיראק"

בכלי התקשורת הערביים דיווחו כי שני כלי רכב של "הגיוס העממי" הותקפו על ידי מזל"ט בגבול עם סוריה, וכי אחד ההרוגים הוא מפקד בכוח. זהות התוקפים אינה ידועה

זמן צפייה: 01:50

המתיחות בצפון: כלי התקשורת בעיראק דיווחו היום (ראשון) כי שישה חברי מיליציית "הגיוס העממי" השיעית במדינה נהרגו לאחר שמזל"ט תקף שני כלי רכב, סמוך לגבול עם סוריה. על פי הדיווחים, אחד ההרוגים בתקיפה הוא מפקד בכוח. זהות התוקפים עדיין אינה ידועה.

מוקדם יותר, במהלך סיור ברמת הגולן, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקיפה שהתרחשה הלילה בסוריה, ואמר כי "אני רוצה להדגיש שאנחנו לא נסבול התקפות נגד ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל - תישא בתוצאות. אני מדגיש - המדינה תישא בתוצאות".

תקיפת שיירת מיליציית הגיוס העממי בגבול סוריה עיראק
תקיפת שיירת מיליציית הגיוס העממי בגבול סוריה עיראק | צילום: חדשות 13

ביום שישי אישרו גורמים בכירים בארצות הברית ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפות האחרונות בעיראק, כאשר הפציצה כמה יעדים של כוחות פרו-איראניים במדינה. עם זאת, בהמשך נמסר כי יתכן וחלק מהפיצוצים אירעו בשל מזג האוויר - ולא היה ניתן לאמת כי כל התקיפות היו באחריות ישראל.

עוד בחדשות 13:

"בכירים אמריקנים מאשרים: ישראל עומדת מאחורי התקיפות בעיראק"

דיווחים בעיראק: מיליציה שיעית יירטה מזל"ט באזור בגדד

חרף התקיפות בעיראק – איראן ממשיכה להתבסס באזור • פרשנות

הפיצוץ במתקן בעיראק (ארכיון)
הפיצוץ במתקן בעיראק (ארכיון) | צילום: חדשות 13

בין היתר, על פי הבכירים, הופצץ מחסן שמשמש את טהראן להעברת כלי נשק לסוריה. על פי הבכירים מדובר בהתקפות שעלולות לערער את יציבות עיראק, והציב אותה בין ארצות הברית לאיראן, כחלק מהמתיחות בין המדינות. אחד מהגורמים האמריקנים אמר כי "ישראל מתחה את הגבולות עם תקיפותיה בעיראק. הדבר אף עלול להוציא את הכוחות האמריקניים מהמדינה".

תקיפת שיירת מיליציית הגיוס העממי בגבול סוריה עיראק
תקיפת שיירת מיליציית הגיוס העממי בגבול סוריה עיראק | צילום: חדשות 13

כמו כן, גורם מודיעין במזרח התיכון אמר ל"ניו יורק טיימס" כי ב-19 ביולי ישראל תקפה בסיס מצפון לבגדד, ששימש את משמרות המהפכה האיראניים להעברת נשק לסוריה.

בשבוע שעבר דיווחו כלי תקשורת בעיראק כי פיצוץ אירע במחסן תחמושת צבאית, השייך למיליציית "הגיוס העממי" הנתמכת על ידי איראן. על פי דיווח לא רשמי, ייתכן כי הפיצוצים אירעו כתוצאה מתקיפה של מזל"טים במקום, ודיווח אחר טוען כי מדובר בירי ארטילרי.

Whatsapp Image 2019 08 21 At 0
פיצוץ במתקן בעיראק

גורמים מסרו לרשת "אל-עראביה" כי ישנם הרוגים ופצועים מקרב חברי "הגיוס העממי". אולם, בביקורו במקום, שר ההגנה העיראקי, נג'אח א-שמרי, מסר כי לא היו הרוגים באירוע וכן כי טרם ניתן לקבוע מה גרם לפיצוץ. בסוכנות הידיעות העיראקית דיווחו כי הרשויות מנסות להשתלט על שריפה שפרצה במקום כתוצאה מהפיצוץ.

תקיפת שיירת מיליציית הגיוס העממי בגבול סוריה עיראק
תקיפת שיירת מיליציית הגיוס העממי בגבול סוריה עיראק | צילום: חדשות 13

במהלך ביקורו באוקראינה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקיפות בעיראק המיוחסות לישראל, ואמר כי "אנו פועלים בשיטתיות למנוע מאיראן להתבסס בסוריה. אמרתי שלאיראן אין חסינות בשום מקום ואני מתכוון לזה. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם ונייצר בסיסים לשיגור טילים ונשלוח נגדכם חוליות טרור' - מבחינתי אין לה שום חסינות. אנו פועלים נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה - לא הגבלתי את עצמי".