דיווח: אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפת בסיס טילים בעיראק

רשת "אל-ערביה" פרסמה כי כמה פעילים בארגון, וכן מספר אנשי חזבאללה, מתו כתוצאה מתקיפת אווירית במחוז סלאח א-דין שבמדינה. "כוחות אמריקניים אינם מעורבים במתקפה"

זמן צפייה: 02:10

אנשי משמרות המהפכה האיראניים וכן פעילים של ארגון חזבאללה נהרגו היום (שישי) במתקפה של מל"ט על בסיס במחוז סלאח א-דין שבעיראק, שבו אוחסנו טילים איראניים - כך דיווחה רשת "אל-ערביה" הסעודית. כתב הרשת ציטט גורם בפיקוד המרכז האמריקני, שהצהיר כי הוא מודע לדיווחים על התקיפה - אך לדבריו כוחות אמריקניים אינם מעורבים.

לפי הדיווח, הבסיס שבו יושבת מיליציית "הגיוס העממי" השיעית, הנחשבת קשורה לרפובליקה האסלאמית, הותקף לאחר שהוצבו בו טילים בליסטיים אותם איראן העבירה לעיראק לאחרונה. גורמים באזור מסרו לרשת כי במקום נשמעו פיצוצי משנה רבים, היכולים להעיד על הימצאות כלי נשק וטילים בבסיס המופצץ.

לפי הצבא העיראקי, הבסיס שהותקף הוא בסיס "אל-שוהדא". בנוסף, רשת "אלמיאדין" הלבנונית המקורבת לחזבאללה, דיווחה על תקיפת מל"ט ממקור לא יודע על בסיס ה"גיוס העממי" בעיר אמרלי במזרח מחוז סלאח א-דין. על פי דיווחים בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת", ערב ההפצצה שהו בבסיס כ-20 לוחמי חזבאללה וכ-70 חברים במשמרות המהפכה האיראניים.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

רגע לפני שעזב את הארץ: מטפל נעצר בחשד שתקף קשיש וגרם למותו

אמצעי מניעה על הרצפה: תיעוד חדר החשודים באונס בקפריסין

"מעמד משרד החוץ נשחק": שגרירים וקונסולים קוראים לשביתה כללית

תקיפה על בסיס טילים בעיראק
תקיפה על בסיס טילים בעיראק

כזכור, ביום שלישי אמרו בכירים בממשל האמריקני לחדשות 13 כי ארה"ב וישראל הבהירו לרוסיה במהלך הפסגה המשולשת שהתקיימה בירושלים לפני כשלושה וחצי שבועות שכל "עסקה" על עתידה של סוריה חייבת לכלול נסיגה של הכוחות האיראניים, לא רק מסוריה – אלא גם מלבנון ומעיראק.

חלק גדול מהפסגה בין היועצים לביטחון לאומי של ישראל, ארה"ב ורוסיה עסק בהסדר מדיני עתידי לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. הרוסים קיוו להשיג את תמיכת ארה"ב, וכתוצאה מכך גם את תמיכת ישראל, בייצוב משטרו של אסד וכן בהזרמת כספים לשיקום סוריה.

נתניהו, טראמפ ופוטין
נתניהו, טראמפ ופוטין | צילום: רויטרס

היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ון בולטון והיועץ לביטחון לאומי הישראלי מאיר בן שבת הבהירו לעמיתם הרוסי ניקולאי פטרושב כי הוצאת הכוחות האיראניים מסוריה היא תנאי הכרחי לכל עסקה על עתיד המדינה, אולם אינה תנאי מספיק.

הבכירים ציינו כי ארה"ב וישראל דרשו מהרוסים במהלך הפסגה שעסקה כזו תכלול גם הוצאה של הכוחות האיראניים מעיראק – שם האיראנים מחמשים מיליציות שיעיות בטילים ארוכי טווח שמגיעים לישראל, וגם מלבנון – למשל מפעלי הטילים המדויקים שאיראן בונה עבור חיזבאללה.