דיווח: כוח אמריקני הבריח את האיראנים שהשתלטו על ספינה במפרץ

על פי ה"טיימס" הבריטי, צוות הספינה, עליה השתלטו חמושים איראנים, השבית את מנועיה וספינות קרב של צבאות ארה"ב ועומאן שהתקרבו לספינה הניסו את החוטפים

מיכלית נפט
מיכלית נפט | צילום: רויטרס

ה"טיימס" הלונדוני דיווח כי ספינות קרב אמריקניות ועומאניות הבריחו אתמול (רביעי) את הכוח האיראני שהשתלט על הספינה Asphalt Princess במפרץ הפרסי. לפי הדיווח, צוות הספינה, עליה השתלטו חמושים איראנים, השבית את מנועיה וספינות קרב של צבאות ארה"ב ועומאן שהתקרבו לספינה הניסו את האיראנים ממנה.

כזכור, שלשום דווח על ניסיון חטיפה של מיכלית נפט בסמוך למיצרי הורמוז ועלה החשד כי כוחות איראנים עומדים מאחורי התקרית. הטלוויזיה האיראנית הרשמית הכחישה את הטענות על החטיפה ומסרה כי "לכוחות המזויינים של הרפובליקה האסלאמית של איראן ולכל ענפי ההתנגדות האסלאמית במזרח התיכון אין שום קשר לאירוע בים".

בעקבות התקרית, בריטניה פנתה למועצת הביטחון של האו"ם בנושא התקיפה האיראנית והכריזה כי "מועצת הביטחון חייבת להגיב לפעולות האיראניות ולחוסר הכבוד שלהם לחוק הבינלאומי".

השבוע אירעו מספר תקריות במפרץ הפרסי כאשר ספינת "גולדן-בריליאנט" הנושאת את דגל פינלנד עלתה על מוקש ימי. זאת ועוד, ארבע אוניות דיווחו על בעיות לא ברורות במערכת ההיגוי - מה שהוביל לבירור הנסיבות. בעקבות האירועים, שירות הסחר הבריטי קרא לאוניות לנהוג בזהירות יתרה באזור האמירות פוג'יירה, זאת לאחר שקיבל דיווחים מגורם שלישי על תקרית ימית חריגה לחופי איחוד האמירויות.