אזהרת מסע נוספת בדרך? בתאילנד מגבירים כוננות מחשש לפיגוע איראני

מקור משטרתי חשף כי המשטרה במדינה האסיאתית הורתה לאנשיה להתחקות אחר חוליית מרגלים איראנים שעל פי החשד נמצאים באזור, לאחר שאחד מהם נעצר באינדונזיה. במערב בוחנים את הדיווחים, אולם טרם הייתה לכך התייחסות ביטחונית

זמן צפייה: 02:45

מקור משטרתי חשף כי משטרת תאילנד הוציאה הוראה למשטרה במדינה להתחקות אחר מרגלים מאיראן שעל פי החשד נמצאים באזור, לאחר שאחד מהם נעצר באינדונזיה, כך פורסם הבוקר (שני) ב"בנגקוק פוסט". בנוסף, הרשויות במדינה העלו כוננות בנמלי התעופה ובאתרי התיירות המרכזיים. המקור אמר ל"בנגקוק פוסט" כי סוכנויות הביטחון עוקבות מקרוב אחר תנועתם של אזרחים איראנים וכמה מוסלמים תאילנדים שעל פי החשד עובדים כמרגלים בתאילנד.

בהוראה הופיעה תקרית שאירעה ב-24 במאי, כאשר הרשויות באינדונזיה קיבלו מידע על כך שאדם בשם גאסם סברי גילצ'לן, אזרח איראני שחשוד כחלק מאותה חוליית טרור אחריה עוקבים התאילנדים, הגיע למדינה כשהוא נושא דרכון בולגרי שהתגלה מאוחר יותר מזויף, אמר המקור. ב-27 במאי, גילצ'לן נעצר על ידי הרשויות באינדונזיה בנמל התעופה הבינלאומי סוקרנו-האטה רגע לפני היציאה לקטאר.

Ykcbeo
חוף בתאילנד

על פי החשד, גילצ'לן אמר למשטרה כי השתמש בדרכון מזויף כדי להיכנס למדינה. משטרת אינדונזיה מצאה שהוא נכנס למדינה יותר מ-10 פעמים באמצעות מסמכים כוזבים ובית משפט גזר עליו שנתיים מאסר בגין העבירות. משטרת אינדונזיה מצאה גם כי לאיש היו 11 טלפונים ניידים, מחשב טאבלט אחד, מספר כרטיסי סים ומזומן בשווי של יותר מ-320,000 באט (כ-32,000 שקלים), הוסיף הגורם.

בבדיקה בטלפונים הניידים שלו נמצאו שמות של כמה מוסלמים תאילנדים, סיפר המקור, והוסיף כי הרשויות באינדונזיה מאמינות שגילצ'לן הוא מרגל מאיראן. חשיפת גילצ'לן עוררה סערה בקרב כמה מדינות המודאגות מהפעולות והמרגלים החשאיים של איראן, הנתפסים על ידיהן כאיום ביטחוני לאומי. "ייתכן שמבצעים כאלה מתרחשים גם במדינות אחרות בדרום מזרח אסיה", אמר המקור.

Amazed,nature,scenic,landscape,james,bond,island,with,boat,for
תאילנד | צילום: Shutterstock

במערב בוחנים את הדיווחם אולם טרם הייתה התייחסות ביטחונית לכך, וטרם ידוע אם ישראל מתכוונות להוציא אזהרת מסע לתאילנד.