השוערת האיראנית מגיבה להאשמות: "אני אישה - זו בריונות"

לאחר שהועלו האשמות כי נבחרת איראן בכדורגל נשים עלתה עם שוער גבר למגרש - כעת השוערת תוקפת חזרה. לטענתה, מדובר בבריונות של ההתאחדות הירדנית שהאשימה אותה

Whatsapp Image 2021 11 18 At 1
השוערת האיראנית זוהרה דוקאיי | צילום: מתוך טוויטר

לאחר האשמות כי נבחרת איראן בכדורגל נשים עלתה למשחק עם שוער גבר במקום שוערת - היום (חמישי) הגיבה השוערת: "אני אישה, זו בריונות מצד ירדן". נשיא התאחדות הכדורגל בירדן, עלי בין אל-חוסיין, הוא שהעלה את הטענה, במכתב שכתב לאחר משחק במוקדמות גביע אסיה בכדורגל בין הנבחרות.

זוהרה קודאיי בת ה-32 הגיבה למכתב ואיימה כי תבע את ההתאחדות הירדנית לאחר שזו דרשה שתיעשה לה בדיקה לאישור מינה. "במיוחד לאור העובדה שלנבחרת איראן היו בעבר סוגיות בנושאי מגדר וחומרים אסורים בקבוצה", כתב אל-חוסיין.

השוערת האיראנית שנחשדת כגבר
השוערת האיראנית שנחשדת כגבר

במוקדמות גביע אסיה לכדורגל נשים שנערך בספטמבר האחרון בטג'יקיסטן, ניצחה הנבחרת האיראנית את הנבחרת הירדנית 2-4, והבטיחה לעצמה מקום בטורניר. כעת מבקשים בהתאחדות הירדנית לבטל את תוצאת המשחק אם יתגלה ששוערת הנבחרת האיראנית הייתה למעשה שוער.

על אף שהסוגייה טרם נענתה על ידי ההתאחדות, המאמנת האיראנית מיהרה להגיב לטענות ואמרה כי "ירדן מתרצת ומסרבת להכיר בכך שהפסידה". היא הוסיפה כי כל שחקנית בנבחרת נבדקת על ידי צוות רפואי בבדיקות הורמונליות.

כאמור, זו לא הפעם הראשונה שנבחרת הנשים של איראן סופגת האשמות בדבר מגדר השחקניות - כבר בשנת 2015 נטען על ידי הליגה האיראנית כי לא פחות משמונה מהשחקניות של נבחרת הכדורגל הן גברים שלא השלימו את השינוי המגדרי שלהם.