בכיר איראני מזהיר: "תהיה נקמה נוספת על חיסול סולימאני"

גורם במשמרות המהפכה אמר לסוכנות הידיעות תסנים כי טהראן תנקוט מהלך "עוצמתי יותר" בתגובה להתנקשות במפקד כוח קודס. זאת, לאחר הירי האיראני שבוצע לעבר בסיסים אמריקניים בעיראק

זמן צפייה: 03:02

מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים הזהיר היום (חמישי) כי איראן תנקוט בפעולת נקמה נוספת ו"עוצמתית יותר" על חיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. את הדברים אמר לסוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

במקביל, סגן ראש משמרות המהפכה אמר לסוכנות הידיעות כי מתקפת הטילים שבוצעה לעבר יעדים אמריקניים הפגינה את כוחה הצבאי של טהראן: "ארצות הברית לא יכולה לעשות דבר".

עוד בחדשות 13:

לאחר הירי לעבר בסיסים אמריקניים בעיראק: נתניהו וטראמפ שוחחו

טראמפ אחרי התגובה האיראנית: "נטיל על הממשל סנקציות נוספות"

הנקמה האיראנית: טילים בליסטיים שוגרו לעבר כוחות ארה"ב בעיראק

שרידי טילים שנורו מאיראן לעבר הכוחות האמריקניים בעיראק
שרידי טילים שנורו מאיראן לעבר הכוחות האמריקניים בעיראק | צילום: טוויטר

איום זה מגיע לאחר התגובה הראשונה שנקטה איראן נגד ארצות הברית, בלילה שבין שלישי לרביעי, אז נורו טילי קרקע-קרקע מאיראן לעבר יעדים אמריקניים בעיראק. בין הבסיסים שהותקפו היה הבסיס אירביל שבצפון המדינה וכן הבסיס האווירי "עין אל-אסד" שבמערבה, שבהם נמצאים כוחות צבאיים אמריקניים. שר ההגנה האמריקני מארק אספר אישר כי לפחות 16 טילים בליסטיים קצרי טווח נורו משלושה מיקומים שונים לפחות.

עוד הוסיף אספר שלא נגרם נזק משמעותי בתקיפה, ומה שנפגע היה בעיקר ציוד כמו אוהלים ומסוק, וכן מגרש חנייה. נוסף לכך, אמר בתדרוך עיתונאים בפנטגון כי צבא ארצות הברית "נותר מוכן".

קאסם סולימאני, והלוויתו
קאסם סולימאני, והלוויתו | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לתקיפה ואמר כי נשקלת תגובה נוספת נגד איראן, אך בינתיים "יוטלו סנקציות נוספות על כלכלתה שיישארו עד שהיא תשנה את התנהגותה".

"אף אמריקני לא נהרג במתקפה האיראנית - נגרם רק נזק מינימלי", אמר הנשיא. "אף אמריקני או עיראקי לא נהרג, בזכות אמצעי הבטיחות שנקטנו ומערכת התרעה שעבדה טוב מאוד. אני מצדיע לכוחות הביטחון - הטילים ששוגרו אלינו אתמול מומנו על ידי הכספים שהעביר להם הממשל הקודם".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס | צילום: רויטרס

"משנות ה-70 סבלו אומות העולם מהתנהגותה ההרסנית של איראן - היא הייתה הספונסר המוביל של הטרור והמרדף אחרי נשק גרעיני ואיום על העולם", המשיך טראמפ. לאחר מכן הנשיא האמריקני פנה למדינות שתומכות בהסכם הגרעין וקרא להן לסגת ממנו "הגיע הזמן שבריטניה, גרמניה, צרפת, רוסיה וסין יקבלו את המציאות. חייבים לעבוד ביחד כדי לעשות עם איראן עסקה שתהפוך את העולם לבטוח יותר".

טראמפ התייחס לחיסול מפקד "כוח קודס" וטען כי "בימים האחרונים הוא תכנן מתקפה חדשה, אבל עצרנו אותו. ידיו היו מוכתמות מדם. חיסולו מעביר מסר חזק לטרוריסטים: אם אתם מעריכים את החיים שלכם אל תאיימו על אנשים".