דובר משרד החוץ האיראני: "על ארה"ב להסיר את כל הסנקציות"

בתגובה רשמית להסרת העיצומים על ידי ארצות הברית, סעיד ח'טיב זאדה אמר כי "הסרה של חלק מהעיצומים על איראן אינה מספיקה". מזכ"ל המועצה לביטחון לאומי של איראן אמר: "זכותה של איראן לשמור על הישגיה הגרעיניים למטרות שלום", והוסיף כי "שום הסכם לא יכול למנוע זאת"

זמן צפייה: 01:16

בתגובה איראנית רשמית להסרת העיצומים הלילה על ידי ארצות הברית, דובר משרד החוץ של איראן, סעיד ח'טיב זאדה אמר היום (שבת) כי "הסרה של חלק מהעיצומים על איראן אינה מספיקה", והוסיף כי "על ארצות הברית להסיר את כל הסנקציות הקשורות לתחום הגרעין".

עלי שמחאני, מזכ"ל המועצה לביטחון לאומי של איראן, אמר: "זכותה של איראן לשמור על הישגיה הגרעיניים למטרות שלום", כשהוא מתכוון למטרות אזרחיות, והוסיף כי "שום הסכם לא יכול למנוע זאת". בחשבון הטוויטר שלו הוא צייץ היום בעברית: "לא ניתן להגביל את זכותה החוקית של איראן להמשיך במחקר ופיתוח ולשמור על יכולותיה והישגיה הגרעיניים בדרכי שלום, יחד עם ביטחונה מפני רעים נתמכים, בשום הסכם".

אמש החזיר ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את הוויתור על הסנקציות על איראן, כדי לאפשר פרויקטים של שיתוף פעולה גרעיני בינלאומי, בשעה שהשיחות העקיפות בין ארה"ב לאיראן, בנוגע להחייאת הסכם הגרעין הבינלאומי מ-2015, נכנסות לשלב האחרון.

Meeting Of Jcpoa Joint Commission In Vienna
הנציגות האיראנית בשיחות הגרעין בווינה | צילום: רויטרס

הוויתור אפשר לחברות רוסיות, סיניות ואירופיות להקשות על על השימוש באתרי הגרעין האיראניים כדי לפתח נשק. הוויתור בוטל על ידי ארה"ב ב-2019 וב-2020 תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שפרש מהסכם הגרעין.