בכיר איראני: "שלב ראשון בהפסקת אש – לאפשר לנו למכור נפט"

גורם רשמי בטהראן אמר כי ארצות הברית מעוניינת לקיים שיחות "אך אנחנו במלחמה כלכלית". עוד הוסיף הגורם כי יש לאפשר למדינתו לחזור לייצא נפט בסדר גודל שהתאפשר טרם הטלת הסנקציות

זמן צפייה: 00:45

המתיחות במפרץ: גורם רשמי בכיר באיראן אמר הערב (חמישי) כי "ארצות הברית אומנם מעוניינת לקיים שיחות, אך אנחנו במלחמה כלכלית". "השלב הראשון בהפסקת האש הכלכלית יהיה לאפשר לטהראן לייצא נפט בסדר גודל שהתאפשר טרם הטלת הסנקציות האמריקניות", הוסיף הגורם. בתוך כך, אמר היום בריאן הוק, שליח טראמפ לענייני איראן, כי "יהיו השלכות אם איראן תפר את מגבלות הגרעין".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפסגה המשולשת שהתקיימה השבוע עם ארצות הברית ועם רוסיה, ואמר כי הבהיר במהלכה כי "נמשיך לפעול נגד ניסיון התבססות איראן בסוריה, כאשר חלקו של חיל האוויר מרכזי".

"אנחנו תמיד זוכרים שעלינו להיות ערוכים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום, זה עיקרון יסוד שמבטיח את עתידנו", הוסיף ראש הממשלה. "אין לנו יותר מדי מרחבים שמפרידים בין גבולות המדינה לאזורים המיושבים בצפיפיות. מכאן, מגיעים למסקנה כי השטח שממערב לירדן יהיה תמיד בידינו. אם נמסור את בקעת הירדן נבטיח שתהיה מלחמה".

עוד בחדשות 13:

רה"מ בסיום קורס טיס: "נמשיך לפעול נגד התבססות איראן בסוריה"

יועץ פוטין בירושלים: "לא נקבל ניסיון לצייר את איראן כאיום"

טראמפ: "מנהיגי איראן מבינים רק כוח – לארה"ב הצבא החזק בעולם"

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: חדשות 13

אתמול התייחס נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, למתיחות הגוברת מול איראן, והצהיר כי "המנהיגות בטהראן לא מבינה מילים כמו 'נחמדות' או 'חמלה', הם מבינים רק כוח - ולארצות הברית יש ללא ספק את הצבא החזק בעולם". את הדברים כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

"תושבי איראן הנפלאים סובלים, ללא כל סיבה", הוסיף הנשיא. "המנהיגים שלהם מבזבזים את כל כספם על טרור, ומעט מאוד על דברים אחרים. ארה"ב לא שוכחת את השימוש האיראני בפצצות שהרגו 2,000 אמריקנים, ופצעו רבים נוספים".

עוד הדגיש טראמפ כי "טהראן לא מבינה את המציאות. כל תקיפה מצד איראן על ארה"ב תיענה בכוח אדיר. במקרים מסוימים, המשמעות תהיה השמדה". בתוך כך, דובר ממשלת איראן הצהיר כי הטלת הסנקציות האמריקניות על המנהיג העליון חמינאי מהווה "מתקפה על האומה".

צופה צמיחה כלכלית כבר בחודשים הקרובים. נשיא איראן רוחאני
נשיא איראן רוחאני | צילום: רויטרס

ביום שני הודיע הנשיא טראמפ על סנקציות חדשות נגד טהראן ומסר כי חלקן יתמקדו במנהיג העליון עלי חמינאי - על מנת למנוע ממנו וממקורביו גישה לכלים כלכליים. בנוסף, הוטלו הגבלות על שמונה בכירים במשמרות המהפכה. עוד נמסר כי במהלך השבוע יפורסמו סנקציות נוספות שיפגעו גם בשר החוץ מוחמד ג'וואד זריף. לטענתו שר האוצר האמריקני, סטיב מנושין, הצעד יקפיא מיליארדי דולרים של נכסים איראניים.

"אנחנו לא מחפשים עימות, אבל לא נאפשר לטהראן להמשיך לממן טרור או לפתח נשק גרעיני. הסנקציות שנטיל על איראן לא יפסחו על משרדו של המנהיג העליון חמינאי", אמר הנשיא האמריקני. עם זאת, טראמפ ציין את כוחו של חמינאי ברפובליקה האסלאמית ואת העובדה כי מכבדים אותו שם.