דיווח: 3 שעות לפני הירי - ארה"ב גילתה שאיראן מתכננת לתקוף

ה"ניו יורק טיימס" פרסם כי זמן קצר לפני שטהראן שיגרה טילים לעבר כוחות אמריקניים, הגיע מידע מודיעיני לבית הלבן בדבר התקיפה המתוכננת. על פי הפרסום, בזכות ההתרעה צומצם הנזק שנגרם

זמן צפייה: 03:02

ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום (חמישי) כי בשעה 14:00 (שעון וושינגטון) - שלוש שעות לפני התקיפה האיראנית על בסיסים אמריקניים בעיראק - הגיע לבית הלבן מידע מודיעיני מסוכנויות המודיעין האמריקניות, שהתריע על התקיפה המתוכננת.

על פי הדיווח, במהלך אותו היום הגיעו לבית הלבן שלל דיווחים אודות פעולות פוטנציאליות של איראן, אך ההתרעה שנשלחה באותו אחר צהריים הייתה ממוקדת יותר. בעקבותיה, התכנסו לדיונים סגן הנשיא מייק פנס והיועץ האמריקני לביטחון לאומי רוברט או'בריאן. בשלב מאוחר יותר הצטרף אליהם גם הנשיא טראמפ. שלוש שעות לאחר ההתרעה, כאמור, החלה תקיפת שני הבסיסים האמריקניים בעיראק - שבאחד מהם מוצבים כאלף חיילים אמריקנים.

עוד בחדשות 13:

בכיר איראני מזהיר: "תהיה נקמה נוספת על חיסול סולימאני"

מסוקים אמריקנים מעל שגרירות ארה''ב בבגדד
מסוקים אמריקנים מעל שגרירות ארה''ב בבגדד | צילום: רויטרס

ההתרעה המוקדמת, על פי ה"ניו יורק טיימס", מסבירה מדוע הנזק שנגרם מהתקיפה היה מצומצם בהיקפו - וללא פגיעות בנפש.

לאחר המתקפה שוחחו טראמפ וסגנו עם בכירי הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס - וחלקם הפצירו בנשיא להכיל את המתקפה.

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וקאסם סולימאני מפקד כוח קודס | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הזהיר מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים כי איראן תנקוט בפעולת נקמה נוספת ו"עוצמתית יותר" על חיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. את הדברים אמר לסוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

במקביל, סגן ראש משמרות המהפכה אמר לסוכנות הידיעות כי מתקפת הטילים שבוצעה לעבר יעדים אמריקניים הפגינה את כוחה הצבאי של טהראן: "ארצות הברית לא יכולה לעשות דבר".