טראמפ: הוריתי למשרד האוצר להגביר את הסנקציות על איראן

נשיא ארה"ב הודיע כי ימשיך להטיל הגבלות על הרפובליקה האסלאמית. נתניהו בירך על ההחלטה:" התוקפנות של טהראן גוברת - זה בדיוק הזמן להוסיף לחץ". מנגד, רוסיה מזהירה: "החלטה הרסנית"

זמן צפייה: 01:28

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) על הטלת הגבלות חדשות נגד איראן: "הוריתי למשרד האוצר להגביר באופן משמעותי את הסנקציות על איראן". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על המהלך: "התוקפנות של איראן גוברת בזמן האחרון, כולל במפרץ, וזהו בדיוק הזמן להוסיף לחצים וסנקציות. אני שמח שהנשיא טראמפ עשה בדיוק את זה".

לדברי פרשנים אמריקניים, המהלך של טראמפ יפטור אותו לעת עתה מתגובה אמריקנית לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה, שעל פי החשד בוצעה על ידי איראן. בתוך כך, אחר הצהריים סעודיה תערוך מסיבת עיתונאים שבה תציג ממצאים חדשים מחקירת המתקפה, ולפי הדיווחים תוכיח כי הרפובליקה האסלאמית אחראית לכך.

משרד החוץ הרוסי התייחס לכוונת טראמפ להטיל סנקציות חדשות על איראן, והזהיר כי "החלטתו להקשות את הסנקציות על איראן היא החלטה הרסנית שלא תפתור דבר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: "לא זקוקים לנפט מהמזה"ת, אך נעזור לבנות בריתנו"

איראן מאותתת לארה"ב: החלופה למשא ומתן היא מלחמה • פרשנות

טראמפ על המתקפה בסעודיה: "אנו ערוכים ודרוכים להגיב"

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

אתמול הצהיר עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, כי "בכירים איראניים לעולם לא ידברו עם ארה"ב" והוסיף כי "האמריקנים מפעילים מולנו מדיניות 'מקסימום לחץ', מדיניות זו תיכשל".

בהמשך, כתב חמינאי בחשבון הטוויטר שלו כי "רק במידה וארה"ב תחזור להסכם הגרעין ממנו נסוגה, אז היא תוכל לנהל שיחות עם איראן וחברות נוספות בהסכם. במידה ולא, לא יהיו מו"מ בין בכירי המדינות בשום שלב - לא בניו יורק ולא במקום אחר".

עלי חמינאי
עלי חמינאי

ביום שני מסר דובר כוחות הקואליציה הסעודית בתימן, תרכי אל-מאלכי, כי תוצאות החקירה הראשוניות מצביעות על כך שבמתקפה על מתקני הנפט בסעודיה נעשה שימוש בכלי נשק איראניים ושלל את החשד שהתקיפה בוצעה משטח תימן - כפי שטענו המורדים הח'ותים.

עוד טען אל-מאלכי שבקרוב יתפרסמו תמונות של הנשק. כמו כן הבהיר הדובר כי המזל"טים שבהם הח'ותים עושים שימוש הם מתוצרת איראנית מדגם "אבאביל", והדגיש כי הח'ותים ממשיכים לפגוע באזורים מאוכלסים באמצעות טילים בליסטים.

הנשיא טראמפ התייחס בחשבון הטוויטר שלו למתקפה: "כשאיראן הפילה מל"ט אמריקני היא טענה שהוא חדר לשטח האווירי שלה – כאשר הוא כלל לא היה קרוב. הם דבקו בסיפור הזה בעוד הם ידעו שזה שקר גדול. עכשיו הם אומרים שאין להם שום קשר למתקפה בסעודה – אנחנו עוד נראה".

לפני כן, משרד החוץ הכחיש את הטענות למעורבות איראנית בתקיפה שהתרחשה בסוף השבוע במתקני הנפט שבמזרח הממלכה הסעודית. "ההאשמות שתקפנו בסעודיה הן חסרות בסיס ובלתי מתקבלות על הדעת", מסר דובר משרד החוץ בטהראן בטלוויזיה האיראנית.