איראן: שתי מכליות נוספות שלנו הותקפו בחצי השנה האחרונה

טהראן הזהירה את ארגון הספנות הבין-לאומי כי שיט בים האדום אינו בטוח, וטענה שמלבד תקיפת המכלית שאירעה בחודש שעבר, עוד שני כלי שיט הותקפו באופן דומה. "חשש שמדובר בשיטה מכוונת"

זמן צפייה: 01:14

איראן הוציאה אתמול (רביעי) אזהרה לארגון הספנות הבין-לאומי לפיה השיט במסלולים מסחריים בים האדום הוא לא בטוח, וטענה שמלבד למכלית שהותקפה בחודש שעבר, שתי מכליות נוספות שלה הותקפו סמוך לסעודיה בחצי שנה האחרונה.

איראן לא הטילה אשמה במכתב ששיגרה לארגון, אך ציינה כי במדינה "מאמינים שזו מתקפה שאורגנה על ידי מדינה אחת או יותר, כיוון ששתי מכליות שנשאו דגל איראני הותקפו באופן דומה באותו אזור ונזק דומה נגרם להן".

"דאגה מרכזית היא שהדפוס של המתקפות האלה בתוך זמן קצר במיקומים דומים מיצב את הים האדום כמסלול לא בטוח עבור ספינות במסלול שלהן", כך לשון המכתב.

לכתבות נוספות בנושא >> 

סעודיה מכחישה: "לא תקפנו המכלית האיראנית – איננו פועלים כך"

"כנראה אירוע טרור": פיצוץ במכלית נפט איראנית סמוך לסעודיה

איראן על פיצוץ מכלית הנפט סמוך לסעודיה: "מתקפה פחדנית"

פיצוץ במכלית האיראנית
פיצוץ במכלית האיראנית | צילום: חדשות 13

כאמור, בחודש אוקטובר האחרון מכלית נפט איראנית עלתה באש סמוך לסעודיה כתוצאה מפיצוץ שאירע בה – כך אישרה התקשורת בטהראן. משרד החוץ של טהראן אישר את הדיווחים בתקשורת המקומית וטען כי הפיצוץ בכלי השיט נגרם כתוצאה מירי של שני טילים לעברה, וכינה את המעשה "הרפתקה מסוכנת".

על פי התקשורת האיראנית, איש לא נפגע באירוע, שהתרחש כ-90 קילומטרים מהעיר ג'דה, והשריפה נמצאת תחת שליטה. לפי חלק מהדיווחים, נפט נשפך לים האדום בעקבות הפיצוץ, שפגע בשני המכלים המרכזיים של כלי השיט. מצבא ארצות הברית נמסר כי "מכירים את הדיווחים אודות המקרה, אך אין בידינו מידע נוסף". סעודיה טרם הגיבה על המקרה.

בהמשך, דובר משרד החוץ האיראני התייחס לפיצוץ ואמר כי "העומדים מאחורי התקיפה יישאו בתוצאות ובהשלכות למעשים, כולל דליפת הנפט לים".