התקררות ביחסים? אסד הורה לצבא להצר את הפעילות האיראנית באזור הנמלים

רשת "אלערבייה" דיווחה כי משטר אסד אינו מרוצה מהתנהלותה של איראן באזור החוף של סוריה, ולא מאפשר לגורמים איראניים לעבוד באזור רציף המכולות בלטקיה. בנוסף דווח כי המשטר פיטר את סגן מפקד חיל הים הסורי

אזור התקיפה בלטקיה
אזור נמל לטקיה | צילום: רונן סולומון

רשת "אלערבייה" דיווחה היום (חמישי) מפי מקורות כי משטר אסד אינו מרוצה מהתנהלותה של איראן באזור החוף של סוריה, ולא מאפשר לגורמים איראניים לעבוד באזור רציף המכולות בלטקיה. לפי המקורות, איראן פועלת ללא תיאום עם הצבא הסורי, שהחל בעקבות כך להצר את צעדיה באזור החוף.

עוד מסרו המקורות ל"אלערבייה" כי איראן משתמשת בספינות אזרחיות כדי להוביל ציוד צבאי, לשם פעילותה בסוריה בפיקוח כוח קודס של משמרות המהפכה. בהמשך לכך, נמסר כי משטר אסד פיטר את סגן מפקד חיל הים הסורי.

נשיא סוריה בשאר אסד
נשיא סוריה בשאר אסד | צילום: רויטרס

שלשום דווח בסוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף בנמל לטקיה, שם הופעלו מערכות ההגנה האווירית הסורית, המשגרות טילי קרקע אוויר. לפי הדיווחים הותקפו מכולות בנמל שבצפון המדינה, וניתן להעריך כי מדובר במשלוח נשק איראני שהגיע מהים ונפרק בנמל.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה כי התקיפה בוצעה באמצעות טילים מעומק הים התיכון לעבר רחבת המכולות בלטקיה. המקור הוסיף כי שריפה פרצה במקום התקיפה, ונגרמו נזקים גדולים. מדובר בתקיפה השנייה תוך פחות מחודש בנמל לטקיה. בישראל לא התייחסו לדיווחים.