נשיא איראן לרגל יום השנה לחיסול סולימאני: "ננקום את מות השהיד"

לרגל ציון שנתיים לחיסולו של מפקד כוח קודס, איברהים ראיסי איים בנאום בטלוויזיה כי ינקום את מותו - אלא אם טראמפ יועמד לדין. את יום השנה ציינו גם בעצרת בבגדאד, בכרזות בעזה ובנאום של מזכ"ל חזבאללה

Supporters Of Hashd Al Shaabi (paramilitary Forces), Mark Second Year Since Soleimani's Killing
עצרת לזכרו של סולימאני בבגדאד | צילום: רויטרס

נשיא איראן איברהים ראיסי נשא דברים היום (שני) לרגל ציון שנתיים לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ונשבע כי ינקום את מותו. זאת, אלא אם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ יועמד לדין, יחד עם מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפיאו.

בנאום בטלוויזיה אמר הנשיא כי "אם טראמפ ופומפיאו לא יועמדו במשפט הוגן על ההתנקשות בגנרל סולימאני, המוסלמים ינקמו את מות השהיד". במהלך הלילה והיום התקיימו עצרות לזכרו בעיראק ובאיראן וכרזות לזכרו בעזה. בנוסף, מזכ"ל חזבאללה חסן נסראלה ינאם. גם בתו של סולימאני, זיינב, קראה לנקמה על מותו.

Uitwrt
כרזת ענק שהוצבה בעזה לרגל יום השנה למותו של סולימאני | צילום: טוויטר

במקביל, קבוצת האקרים פרצה הבוקר לאתר העיתון הישראלי "ג'רוזלם פוסט" והחליפה את התמונה הראשית באתר עם הכיתוב "אנחנו קרובים אליכם היכן שאתם לא חושבים על זה". למרות שאף ארגון לא לקח אחריות רשמית למעשה, התמונה שהוחלפה באתר כוללת פצצה גרעינית שיוצאת מהטבעת אותה ענד סולימאני בעת חיסולו. כמו כן, בתמונה מופיע מבנה שהושמד במהלך תרגיל צבאי שקיימה איראן בחודש שעבר, כאשר ככל הנראה מדובר בקריה למחקר גרעיני על שם שמעון פרס שבנגב.

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום לסוגייה האיראנית ולשיחות הגרעין ואמר כי "ישראל לא מתנגדת לכל הסכם בין המעצמות לאיראן, אנחנו בעד הסכם טוב". לדבריו, ישראל מקיימת מגעים עם הגורמים שנושאים ונותנים עם איראן בווינה כדי שיושג הסכם שיהיה טוב יותר. בעניין אחר, לפיד העריך כי בשנה הקרובה ישראל תעמוד בפני קמפיין בינלאומי חסר תקדים איתו תצטרך להתמודד סביב הטענה כי ישראל היא מדינת אפרטהייד.