דיווח: ישראל הודיעה לארה"ב שכוחותיה תקפו את הספינה האיראנית

גורם אמריקני אמר ל"ניו יורק טיימס" כי ירושלים עדכנה את וושינגטון כי מדובר בפעולת תגמול על תקיפת הספינה הישראלית. דיווח: זוהתה הצוללת ששיגרה את הטילים שפגעו בכלי השיט

זמן צפייה: 00:39

גורם אמריקני אמר הלילה (רביעי) לעיתון ה"ניו יורק טיימס" כי ישראל הודיעה לארצות הברית שכוחותיה הם שתקפו את הספינה האיראנית "סאביז" בים האדום. לדבריו, ירושלים עדכנה את וושינגטון כי מדובר בפעולת תגמול על תקיפת הספינה הישראלית.

עוד על פי הגורם, ייתכן שהתקיפה אירעה מאוחר משתוכנן, כדי לאפשר לנושאת מטוסים אמריקנית, שהייתה במרחק של כ-320 קילומטר מכלי השיט, להתרחק ממנו. לפי הדיווח, "סאביז" נפגעה מתחת לקו המים.

בד בבד, מקורות יודעי דבר אמרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הרואה כי "סאביז" נפגעה משני טילים ששיגרה לעברה צוללת ישראלית. לפי המקורות, שסירבו להזדהות, הספינה הותקפה אתמול בסביבות 9:00 בבוקר, לאחר שעברה בתעלת סואץ וכי הצוללת הישראלית שתקפה אותה זוהתה. עוד הוסיפו המקורות כי הספינה אינה נעה. לדבריהם, מדובר ב "אוניית סוחר", שכבר הותקפה ב-2019, בעת ששהתה סמוך לחופי סעודיה.

אמש, כאמור, ספינה איראנית של משמרות המהפכה הותקפה בים האדום. ספינת המודיעין, אשר הוסוותה לספינה אזרחית, יצאה מטהראן והותקפה כאשר הגיעה למרחק של כ-2,000 ק"מ דרומית לאילת, סמוך לחופי תימן. על פי דיווחים זרים - ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפעולה. הספינה הוצאה מכלל פעילות, ונכון ככל הנראה לא היו נפגעים באירוע.

שעה קלה לאחר הדיווח, אישרה איראן כי "סאביז" נפגעה בפיצוץ מוקשים בגוף האונייה. על פי סוכנות הידיעות האיראנית, היא הוצבה בים סוף בשנים האחרונות בכדי לתמוך בקומנדו איראני שנשלח ללוות ספינות מסחריות. ערוץ אל-חדת׳ הסעודי דיווח מפי מקורות כי "קומנדו ישראלי התקרב לספינה והדביק לה מטען נפץ מגנטי".

אתמול, ברקע הדיווחים הזרים המייחסים לא מעט מהתקיפות שאירעו לאחרונה לשייטת 13, הרמטכ"ל אביב כוכבי מינה את תת-אלוף גיא גולדפרב לראש מטה זרוע הים, ואת אלוף-משנה ד׳ - שהועלה לדרגת תת-אלוף, לראש מספן ים בזרוע הים. לאחרונה, שייטת 13 קיבלה תעודת ההערכה מהרמטכ"ל על שורת מבצעים סודיים.