אחרי מספר כישלונות: איראן שיגרה לוויין צבאי ראשון לחלל

משמרות המהפכה ציינו שהלוויין מוקם בהצלחה על מסלולו בגובה של 425 ק"מ. הוא שוגר הבוקר ממרכז המדינה בשני שלבים, וצפוי להגביר את המתח מול ארה"ב בתקופה זו

רקטה נושאת לווין ששוגרה ע"י איראן
רקטה נושאת לווין ששוגרה ע"י איראן | צילום: טוויטר

משמרות המהכפה של איראן שיגרו הבוקר (רביעי) לוויין צבאי ראשון לחלל, לאחר שורות ניסונות שיגור שנעשו בשנה החולפת וכשלו. מאיראן נמסר כי הלוויין, שנקרא "נור", מוקם בהצלחה על מסלולו בגובה של 425 ק"מ.

השיגור בוצע ממרכז המדינה בשני שלבים, והמהלך צפוי להגביר את המתח מול ארה"ב.

בחודש פברואר האחרון איראן הודיעה כי שיגרה לוויין לחלל - אך ללא הצלחה. גורם במשרד ההגנה הודיע כי שיגור הלוויין "זפר" בוצע בהצלחה, אך הוא נכשל בכניסה למסלול. עם זאת, הוסיף כי "השגנו את רוב יעדינו".

מדובר בניסיון שיגור נוסף במסגרת התוכנית שארצות הברית טוענת כי מיועדת לפיתוח טילים בליסטיים. טהראן, עם זאת, מכחישה כי מדובר בניסיון מעין זה.

מוקדם יותר השבוע נפגשו שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, ונשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בדמשק. זריף תקף את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על סירובו להסיר, גם בתקופת משבר הקורונה, את הסנקציות שהטיל על איראן וסוריה.

אסד ניחם את זריף על מותם של יותר מ-5,000 בני אדם שמתו מקורונה במדינה. זריף האשים את הממשל האמריקני בכך שהוא מראה את "חוסר אנושיותו", בכך שהוא מסרב להסיר את הסנקציות מעל שתי המדינות. אסד אמר שניהול המשבר על ידי המערב מעיד על כישלון מוסרי.