בכיר אירופי על שיחות הגרעין: יש הסכמה על 80% מהטיוטה

שיחות הגרעין בווינה נמשכות ומסרים שונים מגיעים ממספר גורמים. גורם איראני טען שאם ייכשלו השיחות יש לאיראן חלופות אחרות. לפי דיווח נוסף, במשמרות המהפכה מתכוננים לאפשרות של תקיפת מתקני הגרעין שלהם

זמן צפייה: 01:05

שיחות הגרעין בין איראן למעצמות שמתרחשות בווינה שבאוסטריה נמשכו היום (שלישי) ובישראל גובר החשש מחתימה על הסכם מקל והסרת הסנקציות מאיראן. בכיר אירופי הקרוב לשיחות אמר לסוכנויות הידיעות שעד כה סיכמו עם האיראנים על 80% מטיוטת ההסכם. עם זאת, בכיר אחר טען כי האיראנים לא רציניים אלא מתעתעים בצד השני של השיחות.

בנוסף, גורם בכיר מאוד באיראן אמר לאל ג'זירה כי אם ייכשלו השיחות, יש לאיראן חלופות אחרות. לדבריו, "אנחנו דורשים הסרה מיידית של כל הסנקציות ושלא ידברו איתנו על תוכנית טילים בליסטיים או דברים נוספים בענייני ביטחון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החיילות שנפגעו מהקצין נפגשו: "לא ידעתי מה לעשות עם עצמי"

"הרופאים אמרו שזה נס": השף שלום קדוש מדבר לראשונה מאז שהותקף

הורוביץ: "בימים הקרובים יהיה מידע מדויק על יעילות החיסון מול האומיקרון"

Meeting Of Jcpoa Joint Commission In Vienna
שיחות הגרעין בין איראן למעצמות | צילום: רויטרס

גורם אירופי בכיר נוסף אמר כי "אם נגיע להסכם, הוא לא יכלול את סוגיית הטרור וסוגיית הטילים" - בדיוק כמו ההסכם הקודם, שנחתם על  ידי נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה. בנוסף, בצרפת התרשמו עד כה שהסיכויים להסכם לא גבוהים.

בינתיים סעודיה מצרים ומדינות נוספות מסתכלות מהצד ומתוסכלות כי "האמריקנים נכנעים לאיראנים" לטענתם. גורמי ביון ערביים אמרו הערב שבמשמרות המהפכה מתכוננים לאחרונה לאפשרות של פגיעה או תקיפה של המתקנים האחרים שלהם באיראן בסייבר או בדרכים אחרות על ידי גורמים עלומים.

בתוך כך, ערוץ הטלוויזיה האיראני בשפה הערבית, אל-עאלם, דיווח הערב כי הסתיים הסבב השני של שיחות הגרעין בווינה ונטען כי הצדדים דנו בביטול הסנקציות ובהתקדמות קדימה בשיחות.