בכיר איראני: "גם אם השיחות ייכשלו - לא נעשיר אורניום מעבר ל-60%"

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן טען בריאיון לתקשורת הרוסית כי "מטרותינו מהעשרת האורניום מוגבלות לצרכי התעשייה והמדינה". במקביל, איראן ערכה תרגיל צבאי גדול המדמה מלחמה, ובין היתר תרגלו "התקפה על האתר בדימונה של המשטר הציוני"

זמן צפייה: 01:17

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד אסלאמי, התייחס היום (שבת) בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית לתוכנית הגרעין האיראנית וטען כי "איראן לא תעשיר אורניום לרמה שהיא מעבר ל-60%, גם אם שיחות הגרעין ייכשלו".

בהמשך לכך, הסביר אסלאמי: "זאת מכיוון שמטרותיה של איראן מהעשרת האורניום הן מוגבלות לצרכי התעשייה והצריכה של המדינה". במקביל, איראן קיימה תרגיל צבאי גדול המדמה מלחמה, במסגרתו שיגרה טילים, מל"טים מתאבדים ותרגלה "התקפה על האתר בדימונה של המשטר הציוני".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2112251629' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_d6yqozqr' duration='59']

במהלך הריאיון, הוסיף לומר אסלאמי כי "איראן מסוגלת כיום לייצר דלק גרעיני וכי בקרוב ייעשה שימוש בדלק הזה במתקן הגרעין בבושהר". במקביל, ציין ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן כי המערכות סביב המתקנים הגרעיניים מוגנות מפני פגיעה בהן וכי הן מסוגלות לסכל "תוקפנות כלשהי".

מתוך התרגיל הצבאי האיראני | צילום: רויטרס

בהתייחסו לאיומי התקיפה על מתקני הגרעין מצד ישראל, אמר אסלאמי כי "כל המדינות מחוייבות להגן על שלומם של מתקני הגרעין בעולם, וזאת על פי הסכמים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית - פרט לישראל".

עוד אמר אסלאמי כי איראן לא תסכים למצב שמפקחים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יפקחו על מתקני הגרעין במדינה, וזאת מפני שהם "סוכנים של מנגנוני מודיעין זרים". במקביל, שיחות הגרעין בין הרפובליקה האסלאמית והמעצמות יתחדשו בעוד יומיים.