איראן: התקיפה בעיראק כוונה נגד "בסיסים סודיים של ישראל"

גורם רשמי בארה"ב מסר כי הקונסוליה האמריקנית שממוקמת בבירת המחוז הכורדי שבצפון עיראק, הותקפה על ידי טילים ששוגרו מאיראן. עם זאת, בטלוויזיה האיראנית נטען כי התקיפה הייתה על בסיסים סודיים של ישראל. משמרות המהפכה קיבלו אחריות על האירוע

זמן צפייה: 04:20

גורם רשמי בארה"ב מסר הבוקר (ראשון) כי איראן שיגרה מספר טילים לעבר הקונסוליה האמריקנית בארביל שבעיראק. לפי אותו גורם, לא נרשמו אבידות בחיי אדם במסגרת המתקפה על הקונסוליה שבבירת המחוז הכורדי בצפון עיראק. בטלוויזיה האיראנית נטען כי המטרות באירביל היו בסיסים סודיים של ישראל בעיראק. מאוחר יותר, משמרות המהפכה באיראן קיבלו אחריות על האירוע והזיהרו מפני תגובה "קשה, החלטית והרסנית" במקרה של תקיפות בעתיד.

"לא נגרם נזק ואין נפגעים אמריקנים במתקן הממשלתי", נמסר מטעם מחלקת המדינה שגינתה את הירי, "האירוע מתוחקר על ידי ממשלת עיראק והמחוז הכורדי". התקיפה התרחשה תוך פחות משבוע לאחר התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, במסגרתה נהרגו שני אנשי הארגון ואף תמונותיהם פורסמו על ידיד משמרות המהפכה.

Whatsapp Image 2022 03 13 At 1
תוצאות ההפצצה, לפי דיווחים באיראן

בהודעה שיצאה לאחר מכן נכתב כי "המשטר הציוני ביצע בפאתי דמשק פשע בו נרצחו שני קצינים ממשמרות המהפיכה". למרות התקיפה בעיראק, בצה"ל ימשיכו להיות בכוננות גבוהה מפני נקמה איראנית בעקבות האירוע.

ערוץ אלמיאדין הלבנוני פרסם כי התקיפה הייתה באמצעות טילים בליסטים מדוייקים שפגעו בצורה מאוד מדויקת בבסיס המוסד - כך לפי מקורות של הערוץ. המקורות הוסיפו כי בסיס המוסד הושמד באזור כביש סלאח א-דין וכי היו הרוגים ופצועים מקרב סוכני המוסד.

בנוסף, צוין שלא הותקפו מרכז עיראקי או אמריקני באזור הכורדי שבעיראק, וכי הפעולה היא התגובה על פעולות ישראליות קודמות כנגד איראן שיצאו מהאזור הכורדי בעיראק. לדבריהם, הפעולה נגד המוסד אינה קשורה לפעולה הישראלית האחרונה בסוריה, שהנקמה אליה תגיע "בזמן המתאים".

ירי איראני לעבר הקונסוליה האמריקנית בעיראק
ירי איראני לעבר הקונסוליה האמריקנית בעיראק | צילום: טוויטר

כזכור, הפעם האחרונה בה נורו טילים מאיראן הייתה בינואר 2020, כאשר הרפובליקה האסלאמית שיגרה מספר טילים לאחר ההתנקשות בקאסם סולימאני, ששימש כמפקד כוח קודס במשמרות המהפכה.