דיווח באיראן: 3 פצועים בשריפה ב"מרכז מחקר" של משמרות המהפכה

בערוץ טלגרם המזוהה עם משמרות המהפכה דווח על דליקה במרכז מחקר במערב הבירה האיראנית, במהלכה נפצעו 3 עובדים באתר. לא נראה כי האירוע התרחש כתוצאה מתקיפה

זמן צפייה: 00:35

איראן: ערוץ טלגרם המזוהה עם משמרות המהפכה דיווח הערב (ראשון) כי פרצה שריפה באחד ממרכזי המחקר של הכוחות במערב טהראן, וכתוצאה מכך נפצעו שלושה עובדים. השריפה כובתה ולא נראה כי האירוע התרחש כתוצאה מתקיפה.

בתוך כך, עיתונאי הוול סטריט ג'ורנל, לורנס נורמן, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי הרשויות באיראן מנעו היום (ראשון) גישת פקחים של הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית לאתר הגרעין כראג'. לפני כשלושה חודשים, בסוף חודש יוני, טענו האיראנים כי באתר הרגיש נעשה ניסיון חבלה וייחסו את הפעולה לישראל.

לפי הדיווח, האיראנים ככל הנראה מתכוונים לפרסם הודעה המסבירה את העובדה כי הכניסה למתקן נמנעה היום מהפקחים בשל נסיבות אבטחה ומתרצים זאת באיסוף ממצאים פורנזיים מהזירה. עוד עולה, כי האיראנים המשיכו חלק מהפעילות באתר, בו מוצבות צנטריפוגות, גם בחודשים האחרונים. מהאתר פונו כמה מצלמות מעקב לפני כשלושה שבועות לאחר שלכאורה נפגעו וכעת מבקשים הפקחים להתקין אותן מחדש, כחלק מיישום הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות ב-2015.