איראן: "נמשיך להפיל מל"טים שיפלשו למרחב האווירי שלנו"

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, אמר כי טהראן תגיב נגד התקיפות המופנית כלפיה: "הזהרו, תקיפה מוגבלת לא תישאר מוגבלת. נעניש כל תוקף עד שיושמד לחלוטין"

זמן צפייה: 01:05

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, אמר היום (שבת) כי איראן תמשך להפיל מל"טים שיפלשו למרחב האווירי שלה. סלאמי אמר בטלוויזיה הממלכתית כי טהראן תגיב לכל פעילות תוקפנית נגדה: "הזהרו, תקיפה מוגבלת לא תישאר מוגבלת. אנחנו נעניש כל תוקף עד שיושמד לחלוטין".

בתוך כך, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב לסנקציות שהטילה ארצות הברית על הבנק המרכזי של איראן: "המטרה של הסנקציות החדשות: להראות את כישלון מדיניות הלחץ המירבי וייאוש, ולמנוע מהבנק המרכזי לממן אוכל ותרופות לעם האיראני. כמו כן זה מראה את הפחד של נתניהו, בולטון ובן סלמאן מכך שארה"ב תחזור לשולחן המשא ומתן, והם מנסים לגרור את טראמפ למלחמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: "ארה"ב הטילה סנקציות על הבנק האיראני הלאומי"

סעודיה הציגה הטילים שפגעו במתקני הנפט: "איראן מימנה התקיפה"

חמינאי: "איראן לעולם לא תנהל שיחות עם ארה"ב"

סגן ראש משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי
סגן ראש משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי | צילום: רויטרס

ההודעה האיראנית הגיעה לאחר שהלילה הפנטגון אישר שליחת כוחות צבא אמריקנים לסעודיה, בעקבות התקיפה במתקני הנפט במדינה בשבוע שעבר.

ראש המטות המשולבים, ג'וזף דאנפורד, מסר כי כמה מאות חיילים יישלחו לאזור, אך סירב למסור פרטים ספציפיים. שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, חזר על טענתו של הנשיא טראמפ כי איראן היא זו שעומדת מאחורי המתקפה, אותה כינה "הסלמה דרמטית בתוקפנות של טהראן". אספר הוסיף: "המשימה תתמקד בסיוע בשיפור תשתיות ההגנה של סעודיה, והכוחות יוצבו באזור לצרכים הגנתיים בלבד. איננו מעוניינים בעימות, אך נהיה מוכנים לכך במקרה הצורך".

כמו כן, אתמול הודיע טראמפ כי מדינתו הטילה סנקציות על הבנק המרכזי של איראן. זאת, בתגובה לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה שאירעה לפני כשבוע. הנשיא לא פירט אודות הסנקציות שהוטלו אך אמר כי "איראן מרוששת ומתנהלת רע".

Eezkilhucaa 3sw
תקיפת מחסן נפט בסעודיה | צילום: טוויטר

בהתייחס לסנקציות, הנשיא טראמפ אמר כי "הסנקציות הן הגבוהות ביותר שהוטלו על מדינה" ואף תקף את איראן ואת מדיניותה: "הם מקום ראשון בטרור בעולם, הם צריכים להפסיק את זה. אנחנו לא יכולים להרשות את זה. יש לאיראן פוטנציאל אדיר אך אין להם סיכוי לנצח אותנו". כנשאל במהלך שיחה עם עיתונאים על אופציות צבאיות מול טהארן הנשיא טראמפ ציין כי "ארצות הברית תמיד מוכנה".

ביום חמישי דיווחה רשת CBS מפי בכיר אמריקני כי מתקפת הטילים על מתקני "עראמקו" שמיוחסת לאיראן, אושרה על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי - בתנאי שתבוצע בדרך שבה יהיה ניתן להכחיש את המעורבות האיראנית.

מוקדם יותר השבוע הגיע לסעודיה שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ואמר שמדינתו תומכת בזכותה של סעודיה להגן על עצמה ושלא ניתן להשלים עם התנהגותה של איראן. בפגישה שערך פומפאו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן בריאד, גינה את המתקפה וכינה אותה "פעולת מלחמה".