דיווח באיראן: משמרות המהפכה הוציאו להורג בכיר שנחשד בריגול

ערוץ הטלוויזיה המזוהה עם האופוזיציה האיראנית דיווח כי עלי אסמאעיל-זאדה, בכיר ביחידה 840 של כוח קודס, נמצא מת בנסיבות מסתוריות. לפי הדיווח, החשד היה כי הוא הדליף מידע - ולכן הוחלט לחסל אותו ולפברק את התאבדותו. בכיר איראני הכחיש את הדיווח: "הוא מת בתאונה בביתו"

זמן צפייה: 00:49

ערוץ הטלוויזיה המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, "איראן אינטרנשיונל", דיווח הערב (חמישי) כי עלי אסמאעיל-זאדה, בכיר ביחידה 840 של כוח קודס במשמרות המהפכה, נמצא מת בנסיבות מסתוריות בעיר כרג' ביום שני האחרון. מנגד, בסוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" צוטט מקור איראני בכיר שאמר כי "מדובר בלוחמה פסיכולוגית. אף אחד לא חוסל. קצין מת בתאונה בביתו ונפתחה חקירה לבירור הפרטים".

הקצין שלפי דיווחים באיראן חוסל
הקצין שלפי דיווחים באיראן חוסל

עוד ציינו המקורות כי אסמאעיל-זאדה מת לאחר שנפל מגג ביתו בעיר כרג', והדגישו כי הוא היה חבר קרוב של חסן סיאד חודאיי, המפקד בפועל של יחידה 840 בכוח קודס – אשר נורה למוות ברכבו בטהרן לפני כשבועיים. כמו כן, המקורות טענו כי בכירים במשמרות המהפכה מסרו למשפחתו של אסמאעיל-זאדה כי הוא התאבד, מאחר ולאחרונה הוא נפרד מאישתו ואף השאיר מכתב שבו הסביר את מעשה התאבדותו.

המקורות גם מסרו לערוץ "איראן אינטרנשיונל" כי לאחר החיסול של חודאיי - המודיעין של משמרות המהפיכה בחנו פרצות אבטחה בתוך כוח קודס וחשדו באסמאעיל-זאדה, ולכן החליטו לחסל אותו בכך שפיברקו את התאבדותו.

הלווית קצין משמרות המהפכה סיאד חודאיי, טהרן
הלווית קצין משמרות המהפכה סיאד חודאיי, טהרן | צילום: רויטרס

כזכור, חודאיי עמד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע בישראלים ברחבי העולם. בין היתר, הוא שלח את מנסור רסולי להתנקש בקונסול הישראלי באיסטנבול. באיראן טענו כי הוא חוסל על-ידי שני רוכבי אופנוע בלב הבירה: חמישה כדורים נורו לעבר - שלושה מהם פגעו בראשו. החיסול אירע בשעה 16:00 (שעון מקומי) בתחילת השבוע שעבר. בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" הוסיפו כי ההתנקשות התרחשה ליד ביתו של הקצין. באיראן טענו כי "סוכנים שפעלו למען ישראל נעצרו בחשד לחיסול".