איראן: עצרנו 17 מרגלים של ה-CIA, חלקם נידונו למוות

על רקע המתיחות בין וושינגטון לטהראן, הודיע ראש משרד המודיעין האיראני כי נחשפה רשת ריגול סייבר אמריקנית. לטענתו, הסוכנים פעלו לגיוס משת"פים באמצעות האינטרנט מתוך ארגונים במגזר הפרטי

זמן צפייה: 00:34

על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בין טהראן לוושינגטון, הודיע הבוקר ראש משרד המודיעין האיראני על חשיפת "רשת ריגול גדולה" בסייבר שהפעילה סוכנות הביון האמריקנית, ה-CIA. לדבריו, 17 מרגלים שפעלו במסגרת רשת הריגול נתפסו, וחלקם נידונו למוות. "מי שבכוונה תחילה בגד במדינה הועבר לרשויות החוק. חלק מהסוכנים שנתפסו נידונו למוות וחלקם למאסרים ממושכים", אמר הבכיר לכלי תקשורת.

הוא הוסיף כי החשודים נעצרו בתקופה שבין חודש מארס 2018 לחודש מארס 2019. ראש משרד המודיעין האיראני הוסיף שהחשודים פעלו בארגונים ומוסדות מפתח בעיקר במגזר הפרטי, ושארגון הביון יצר איתם קשר בעיקר דרך האינטרנט. שיטות נוספות ליצירת קשר, לפי הבכיר, כללו שכירת שירותיהם של מומחים איראניים, אספקת ציוד ומתן גישה לאירועים מדעיים בחו"ל, שליחת דואר אלקטרוני, הודעות ברשתות החברתיות וכדומה.

במקביל, בתקשורת האיראנית שידרו היום תוכנית על רשת ריגול שהשתמשה במצלמה נסתרת, שבה נטען לחשיפת תיעוד של סוכן ביון אמריקני מגייס אזרחים איראנים באיחוד האמירויות. בד בבד, צילומים שהתפרסמו בטוויטר מראים לכאורה את פניהם של המרגלים האמריקנים שנעצרו על ידי איראן.

סוכני ה- CIA שהפעילו את רשת הריגול באיראן
סוכני ה- CIA שהפעילו את רשת הריגול באיראן

בווידאו: התוכנית שבה נחשף לכאורה גיוס של אזרחים איראניים באיחוד האמירויות

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190722-1150' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_aakplf3a' duration='380'']

לכתבות נוספות בנושא >>

זריף: "בולטון מנסה לגרור את בריטניה למלחמה במפרץ"

איראן עושה בית ספר למערב – שכמעט ולא מגיב • פרשנות

איראן: "אלו התמונות שמוכיחות – ארה"ב לא הפילה את המל"ט שלנו"

מכלית הנפט הבריטית ''Stena Impero''
מכלית הנפט הבריטית ''Stena Impero'' | צילום: stena Bulk

בחודש שעבר, עלי שמחאני, ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן, אמר שטהראן חשפה לאחרונה רשת ריגול אמריקנית, והוסיף כי לאחר ששיתפה את המידע שברשותה עם בעלות בריתה - נעצרו כמה סוכני CIA. כמו כן, בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דווח כי רוסיה ניטרה גם כן ניסיון סייבר אמריקני לפגיעה בתשתיות שלה.

עלי שמחאני, ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן
עלי שמח'אני, ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר החודש, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בנאום בבית הלבן כי הצבא האמריקני יירט מל"ט איראני במצר הורמוז. לדבריו, "כלי הטיס הבלתי מאויש התקרב לספינה אמריקנית שעגנה במפרץ, ומשלא נענה לאזהרות הרבות שקראו לו להתרחק – הוא יורט . שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, שנמצא כעת בביקור במטה האו"ם שבניו יורק, אמר כי מדינתו לא מכירה דיווח על מל"ט שהופצץ.

בתגובה, ערוץ "אל-עאלם" האיראני פרסם תיעוד שצולם, לטענת משמרות המפכה האיראניות, על ידי המל"ט שנטען כי הופל על ידי ארה"ב. לטענת האיראנים, הדבר מהווה עדות לכך שהמל"ט למעשה לא הופל. טראמפ בתגובה הצהיר כי ארה"ב בטוחה שהפילה את כלי הטיס, והוסיף: "אנו מוכנים להגיב לכל פרובוקציה נוספת".