שר ההגנה האיראני: החיסול לא יעבור בשתיקה - נעניש את המבצעים

לאחר שהמודיעין האיראני פרסם את תמונותיהם של המעורבים לכאורה במבצע, אמיר חתאמי הצהיר בהלווייתו של "אבי הפצצה האיראנית" כי הממשל בטהראן יפעל נגד המתנקשים ונגד "פעולות טיפשיות אחרות"

זמן צפייה: 03:34

שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, הצהיר היום (שני) במסע ההלוויה של אבי הפצצה האיראנית שחוסל, מוחסן פח'רי-זאדה, כי ההתנקשות "או כל פעולה טיפשית אחרת" - לא יעברו ללא מענה. לדבריו, "צו המנהיג להעניש את העבריינים יתקבל בקרוב". במקביל, כלי תקשורת איראני דיווח כי הנשק שבאמצעותו התבצעה החיסול הוא ישראלי, והופעל באמצעות לווין.

אתמול פרסם המודיעין האיראני את תמונותיהם של ארבעה מהמעורבים לכאורה בפעולת החיסול של מוחסן פח'רי-זאדה, "אבי פצצת הגרעין של איראן". פעיל האופוזיציה האיראני, מחמד מג'יד, דיווח כי אנשי המודיעין הפיצו את התמונות בכל בתי המלון במדינה ודרשו מבעלי המלונות לדווח להם מיידית אם הם מזהים את אחד החשודים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"רובנו שמחים על החיסול": תושבים באיראן משבחים את ישראל

אחרי פגישת נתניהו-בן סלמאן: קושנר יצא לביקור בסעודיה ובקטאר

"פוטנציאל לא נורמלי": מה מחכה לישראלים בחיי הלילה של דובאי?

מוחסן פח'רי-זאדה
מוחסן פח'רי-זאדה | צילום: חדשות 13

כזכור, בכיר לשעבר במנגנון ביטחוני במערב מסר היום לעיתון הסעודי "אילאף" פרטים חדשים אודות חיסולו של פח'רי-זאדה, שנורה למוות ביום שישי בפאתי טהראן, בעת שנסע במכונית משוריינת בליווי מאבטחיו.

לדבריו, פריצת הדרך לגבי זהותו ומקום מגוריו של פח'רי-זאדה, הגיעה לפני כחצי שנה באמצעות פעולות מודיעיניות משותפות לכמה מדינות, אותן כינה כמדינות "המתעניינות בתוכנית הגרעין של איראן". לאחר שהתקבל המידע, גורמים מהמוסד החלו לעקוב אחריו באופן מתמשך.

תמונותיהם של המעורבים בחיסול מדען הגרעין האיראני, לפי שירותי המודיעין במדינה
תמונותיהם של המעורבים בחיסול מדען הגרעין האיראני, לפי שירותי המודיעין במדינה

הבכיר סיפר כי חברי היחידה, "נכנסו לשטח איראן ממקומות שונים על מנת שלא ליצור קשר בין החולייה, שמספר החברים בה הינו 12 - וכולם ישראלים". לטענתו, במוסד למדו את תנועותיו ואת המקומות אליהם הגיע פח'רי-זאדה בטהראן ובעיר אבסרד, שם הייתה בבעלותו וילה שבה שהה לעיתים.

אנשי המוסד, הוסיף הבכיר, השתמשו במכשירי קשר לווייניים בכדי למנוע מעקב של משמרות המהפכה. חוליית החיסול בחנה את הדרך שהיה עושה המבוקש אל העיר אבסרד בימי שישי, בחגים ובחופשים, ולבסוף החליטה כי היום הטוב ביותר לביצוע החיסול הוא יום שישי בבוקר, זאת מכיוון שבשעה זו, התנועה בכביש דלילה.

המקור ציין כי המבצע היה מורכב וקשה, אך התעקשותה של ישראל לשבש ולסיים את תוכניות הגרעין של איראן הפכו את המבצע לאפשרי וללא פגיעה וחשיפה של אנשי החולייה. עוד הדגיש המקור כי חברי החולייה עצמה לא השאירו מאחוריהם משהו שיסגיר אותם או את דרך כניסתם לרפובליקה האסאלמית. לדבריו, יתר חברי החולייה, לא אלה שביצעו בפועל את החיסול - גם עזבו את איראן.