משרד החוץ האיראני: יש התקדמות במגעים בינינו לבין סעודיה

דובר משרד החוץ האיראני אמר כי "היו לנו מספר סבבי שיחות עם השלטונות הסעודים בבגדאד בחודשים האחרונים. השיחות היו טובות ועסקו בעיקר בנושאים בילטראליים ובביטחון במפרץ"

נשיא איראן איברהים ראיסי בעצרת האו"ם
עצרת האו"ם, ארכיון | צילום: רויטרס

דובר משרד החוץ האיראני סעיד חטיבזדה אמר אתמול (חמישי) כי הושגה "התקדמות משמעותית" במגעים בין מדינתו וסעודיה בנושא הביטחון במפרץ הפרסי. לדברי הבכיר האיראני "היו לנו מספר סבבי שיחות עם השלטונות הסעודים שהתקיימו בבגדאד בחודשים האחרונים. השיחות היו טובות ועסקו בעיקר בנושאים בילטראליים. הושגה התקדמות משמעותית בסוגיות הקשורות בביטחון באזור המפרץ".

לפי הדיווח ברשת אלערבייה, משרד החוץ האיראני מסר גם כי "טהראן מאמינה שהפתרון לבעיות באזור יכול להיות מושג דרך יצירת מנגנון מתאים בין מדינות האזור. איראן התנגדה כל השנים למעורבות חיצונית במזרח התיכון".

מלך סעודיה סלמאן בין עבדול עזיז אמר השבוע בנאומו בכנס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם כי "איראן היא מדינה שכנה. אנחנו מקווים שהשיחות שהחלו איתה יובילו לתוצאות מוחשיות ולבניית אמון, כך שנוכל בהמשך לבנות יחסים של שיתוף פעולה".

מלך סעודיה הוסיף בנאומו כי היחסים עם איראן "חייבים להתבסס על ציות לכל ההחלטות הבינלאומיות, תוך כבוד לריבונות והימנעות מהתערבות במדינות אחרות וכן עצירה של התמיכה בארגוני טרור ובמיליציות מקומיות שהובילה רק מלחמה, הרס וסבל לעמי העולם".

ברויטרס דיווחו כי במהלך העצרת הכללית של האו"ם שנערכה בניו יורק, נפגשו שר החוץ האיראני וגורמים רשמיים מסעודיה ומדינות המפרץ. לפי הדיווח שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוליהן השתתף בפגישה שנערכה יחד עם נציגים בכירים של סעודיה, ירדן, מצרים, כווית, טורקיה וכן נציגים מהאיחוד האירופי.