אחרי חודשים של קיפאון: "שיחות הגרעין יחודשו בימים הקרובים"

לאחר שהצדדים הודיעו על הפסקה במו"מ, מתאם מדיניות החוץ באיחוד האירופי, ג'וזף בורל, ערך מסיבת עיתונאים בטהרן, לצד שר החוץ האיראני אמיר עבד אללהיאן, ואמר כי הגעה להסכם היא דבר בעל חשיבות עליונה לעולם כולו

זמן צפייה: 05:02

מתאם מדיניות החוץ באיחוד האירופי, ג'וזף בורל, ערך היום (שבת) מסיבת עיתונאים בטהרן, לצד שר החוץ האיראני אמיר עבד אללהיאן, ואמר כי השיחות בין איראן לבין המעצמות בעניין הסכם הגרעין יחודשו בימים הקרובים.

ערוץ אלעאלם האיראני דיווח היום כי במסיבת העיתונאים אמר שר החוץ האיראני כי הדבר החשוב ביותר עבור איראן נוגע לאינטרסים הכלכליים הכלולים בהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, והוסיף כי על ארצות הברית לנהוג בצורה ריאלית. בורל מצידו אמר כי הגעה להסכם היא דבר בעל חשיבות עליונה לעולם כולו. שר החוץ האיראני אמיר עבד אללהיאן אמר: "איננו מסכימים למעשי הפרובוקציה של ישראל. אנחנו עומדים בפני כל איומיה, שנוגעים לנושא הגרעין האיראני לצורכי שלום של איראן. האיומים הללו לא יעברו בלי תגובה".

נזכיר כי איראן והמעצמות הפסיקו את השיחות שנערכו בווינה בירת אוסטריה לפני כחודשיים. הצדדים הודיעו על הפסקה במשא ומתן, ומאז השיחות הוקפאו.

חוסיין טאא'ב, במהלך ביקור באתר דתי בעיר משהד
חוסיין טאא'ב, במהלך ביקור באתר דתי בעיר משהד

בתוך כך, האיראנים פרסמו אתמול תמונה של ראש המודיעין המודח, חוסיין טאא'ב, במהלך ביקור באתר דתי בעיר משהד (עיר קדושה לשיעים בצפון-מזרח איראן), זאת, על מנת להוכיח שהשמועות בדבר מותו או מעצרו אינם נכונים.

טאא'ב הוא האדם שעומד מאחורי הניסיונות לקדם פיגוע נגד תיירים ישראלים בטורקיה, כך לפי טענת גורמי ביטחון ישראלים, וסילוקו מהתפקיד מגיע לכאורה על רקע כישלנו בכך. מוקדם יותר אישרו באיראן כי הוא הודח מתפקידו, ולפי הדיווחים במקומו מונה סרדאר מוחמד כאט'מי.

מצב ביטחוני בטורקיה
ניידת משטרה בכיכר המרכזית באיסטנבול

מוקדם יותר הגיב שר החוץ האיראני הגיב להאשמות מצד ישראל על כך שהאיראנים ניסו לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה, ובהודעה שנמסרה מהמשרד נאמר: "ההאשמות של שר החוץ הישראלי לפיד כאילו איראן ניסתה לפגוע בישראלים באיסטנבול בטורקיה - מעוררת גיחוך". עוד נמסר: "ישראל היא יישות טרור שמנסה לפגוע ביחסי איראן טורקיה".