בכיר בפנטגון: יש אינדיקציות שאיראן עלולה לבצע פעולה אגרסיבית

ג'ון רוד, מספר שלוש במשרד ההגנה האמריקני, אמר כי בארה"ב מודאגים מההתנהגות הפוטנציאלית של טהראן נוכח המתיחות הגוברת בין השתיים, אך לא סיפק מידע או בסיס לדאגות

זמן צפייה: 03:04

המתיחות במפרץ: ג'ון רוד, בכיר בפנטגון, אמר היום (רביעי) כי "יש אינדיקציות לכך שאיראן עלולה לבצע פעולות אגרסיביות בעתיד", ברקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב לאיראן. רוד הוסיף כי ארה"ב מודגאת מההתנהגות הפוטנציאלית של איראן, אבל לא סיפק פרטים על המידע שעליו מבוססות הדאגות.

מוקדם יותר, מסרו בכירים אמריקנים ל-CNN כי דוח מודיעיני חדש חושף סכנה לפעולה איראנית נגד כוחות ואינטרסים אמריקניים במזרח התיכון

בתוך כך, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר שהוא ידון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על הסנקציות על איראן.

לכתבות נוספות בנושא >>

המחאה האלימה ביותר מאז המהפכה: "יותר מ-200 נהרגו באיראן"

ארה"ב: טראמפ ונתניהו שוחחו על איראן "ונושאים קריטיים נוספים"

איראן נגד המערב: אם תחצו את הקווים האדומים – נשמיד אתכם

הפגנות הדלק באיראן
הפגנות הדלק באיראן | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר, מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, תקף את ישראל, ארצות הברית וסעודיה ברקע המחאות נגד המשטר בטהראן. "הרגשתם את נחת זרוענו ולא הצלחתם להגיב", איים סלאמי בהפגנת התמיכה בממשלת הרפובליקה האסלאמית. "אם תחצו את הקווים האדומים - נשמיד אתכם".

כאמור, המתיחות בין המדינות גוברת ברקע המחאות באיראן עקב הזינוק במחירי הדלק. ביום שני ארגון אמנסטי לזכויות אדם פרסם דוח שממנו עולה כי לפחות 208 אזרחים נהרגו במהלך ההפגנות שפרצו לפני כשבועיים באיראן. "הדוח מבוסס על דיווחים מאומתים שקיבל הארגון – אך סביר כי מספר ההרוגים גבוה יותר – ויעלה בהמשך", נכתב בו.

מוקדם יותר פרסם עיתון ה"ניו יורק טיימס" הערכות של ארגוני זכויות אדם לפיהן 450-180 מפגינים נהרגו מאז פרוץ ההפגנות, כ-2,000 נפצעו וכ-7,000 נעצרו. באחד המקרים שתוארו מפי עדי ראייה וצוותים רפואיים, עצרו כוחות משמרות המהפכה 100-40 מפגינים לא חמושים שתפסו מחסה בשטח פתוח, והוציאו אותם להורג.