איראן: "בידינו טילים שיכולים לפגוע בנושאות מטוסים בים"

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, הצהיר כי "אם נגיע למצב שבו נוכל לפגוע באוניות מלחמה של ארה"ב - הדבר ישנה את המשוואה הצבאית כולה"

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה באיראן
איים ב"נקמה". חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה | צילום: טוויטר

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה באיראן, הצהיר היום (שלישי) כי טהראן מחזיקה בטילים בליסטיים שבכוחם לפגוע בנושאות מטוסים בים, והוסיף: "אם נגיע למצב שבו נוכל לפגוע בנושאות מטוסים של ארה"ב - הדבר ישנה את המשוואה הצבאית כולה".

בתוך כך, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הודיע כי יש להמשיך להפעיל לחץ על איראן על מנת לשכנעה שפעולותיה אינן משרתות את האינטרס שלה. לדבריו, "מחלקת המדינה האמריקנית מבקשת לוודא כי היא מצויה בתיאום עם הכוחות הצבאיים באיראן".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רוסיה: החלטת איראן להגדיל את מאגר האורניום מובנת – אך מדאיגה

טראמפ: "המתקפה על מכליות הנפט מינורית – לא שוקלים תגובת נגד"

הפנטגון: ארה"ב תשלח אלף חיילים למזה"ת עקב העוינות של איראן

מייק פומפאו
שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום אמר נשיא ארה"ב טראמפ כי המתקפה על מכליות הנפט במפרץ עומאן, שאותה ייחס לאיראן, בעלת חשיבות זניחה. "המתקפה על מכליות הנפט מינורית, ונכון לרגע זה אנחנו לא שוקלים תגובת נגד", אמר הנשיא. "ננקוט בפעולה צבאית נגד טהראן כדי למנוע נשק גרעיני - אך לא בהכרח כדי להגן על שוק הנפט". את הדברים אמר בריאיון למגזין "טיים".

בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני, אמר הבוקר בנאום ששודר בערוץ השייך לשלטון, כי גם מדינתו לא שוקלת לתקוף. "איראן לא תפתח מלחמה נגד אף אומה", אמר. "אלו המתנגדים לנו הם קבוצה של פוליטיקאים עם מעט מאוד ניסיון".

טראמפ ורוחאני
טראמפ ורוחאני | צילום: רויטרס

בד בבד, סגן שר החוץ הרוסי הגיב להחלטת איראן להגדיל את מאגר האורניום שברשותה ואמר כי "אנו מבינים את ההחלטה, אך עם זאת מודאגים ממנה". הבכיר הרוסי הוסיף כי יש למצוא דרכים שיאפשרו לטהראן להמשיך ולייצא נפט. בד בבד, מסר דובר הקרמלין כי מדינתו ממשיכה להניח שאיראן לא תפר את הסכם הגרעין וכי תמלא את מחויבותיה.

במוסקבה התייחסו גם להחלטת ארצות הברית לתגבר כוחות במזרח התיכון וגינו אותה. "אנו מעדיפים לא לראות מהלכים שמערערים את היציבות במזרח התיכון", נמסר מהקרמלין, וסגן שר החוץ הוסיף כי "זו פרובוקציה צבאית, ארצות הברית חייבת לסגת מתוכניתה לתגבור כוחות אם היא רוצה למנוע מלחמה".