עד לטווח של 1,400 ק"מ: איראן הציגה טיל קרקע-קרקע חדש • תיעוד

בטהראן חשפו את הטיל "סולימאני", הקרוי על שמו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה שחוסל בינואר 2020. רוחאני: "העובדה שהצלחנו בתוך שנתיים להגדיל את הטווח מ-300 לאלף ק"מ היא הישג גדול"

זמן צפייה: 02:04

איראן חשפה היום (חמישי) טיל קרקע-קרקע בליסטי חדש הקרוי על שמו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה שחוסל בינואר 2020. הטיל, הסביר שר הביטחון האיראני, יכול להגיע עד לטווח של עד 1,400 ק"מ. תמונות שלו הוצגו בטלוויזיה הממלכתית, שם סיפרו כי "הטיל יחזק עוד יותר את כוח ההרתעה של המדינה".

בטהראן חשפו טיל נוסף, שקרוי על שמו של אבו מהדי אל-מוהנדס, בכיר במיליציות בעיראק שחוסל יחד עם סולימאני בתחילת השנה. טיל זה הינו טיל שיוט עם טווח של יותר מאלף ק"מ. "טילים - ובמיוחד טילי שיוט, חשובים מאוד עבורנו", אמר הנשיא חסן רוחאני. "העובדה שהצלחנו בתוך שנתיים להגדיל את הטווח מ-300 לאלף ק"מ היא הישג גדול. העוצמה הצבאית ותוכנית הטילים שלנו הן הגנתיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר הבריאות: קבינט הקורונה לא ידון היום בהגבלות נוספות

שרי האוצר והחינוך סיכמו: תימשך הפעלת תוכניות החינוך המשלימות

החשד לאונס קבוצתי של צעירה באילת: המשטרה עצרה חשוד נוסף

איראן מציגה טילים חדשים
איראן מציגה טילים חדשים | צילום: רויטרס

בתחילת החודש, מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את ההצעה האמריקנית להאריך את אמברגו הנשק על איראן שנבקע בהסכם הגרעין עם איראן ב-2015, לאחר שרוסיה וסין התנגדו למהלך. האמברגו הנוכחי צפוי להסתיים באוקטובר. 11 חברות נמנעו, בהן צרפת, גרמניה, ובריטניה, בעוד ארה"ב והרפובליקה הדומיניקנית היו היחידות שהצביעו בעד הארכת האמברגו.

"כישלון מועצת הביטחון לפעול בנחישות בהגנה על השלום והביטחון הבין-לאומי הוא בלתי נסלח", ציין שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בהצהרה לאחר ההצבעה. גם שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, התייחס לנושא וציין כי "ההחלטה לא להאריך את האמברגו היא מבישה. במקום לאפשר למשטר הטרור באיראן לרכוש נשק קטלני, על המועצה להציב עליו סנקציות משתקות".