דיווח בהודו: 2 איראנים נעצרו בחשד למעורבות בפיצוץ בניו דלהי

בתקשורת המקומית דווח כי נעצרו חשודים, וכי נמצאה מעטפה בזירת הפיצוץ ליד השגרירות הישראלית, שבה צויינו שמותיהם של פחריזאדה וסולימאני שחוסלו בשנה האחרונה: "זה רק קדימון"

זמן צפייה: 03:13

בהודו דווח הבוקר (שבת) כי שני אזרחים איראנים נחקרו על ידי הכוחות המיוחדים של משטרת דלהי בחשד למעורבות בניסיון הפיגוע סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי. זאת לאחר שזוהו שני חשודים יורדים ממונית סמוך לזירה.

עוד דווח כי המשטרה איתרה מעטפה בזירת הפיצוץ, עם התייחסות לבכירים בשגרירות, ובו צויינו שמותיהם של מפקד משמרות המהפכה קאסם סולימאני ו"אבי הפצצה האיראנית", מוחסן פחריזאדה, שכזכור חוסלו בשנה האחרונה. "זה רק קדימון, אנחנו יכולים לסיים את חייכם, בכל זמן ובכל מקום", נכתב במעטפה שאותרה.

זירת הפיצוץ סמוך לשגרירות בניו דלהי, הודו
זירת הפיצוץ סמוך לשגרירות בניו דלהי, הודו | צילום: רויטרס

כידוע, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לבניין בפיצוץ, שאירע 50 מטרים משגרירות ישראל בניו דלהי. כמה כלי רכב ניזוקו מהפיצוץ, שעל פי חלק מהדיווחים אירע ממטען צד מאולתר שהתפוצץ בעוצמה נמוכה לאחר שככל הנראה נזרק מרכב נוסע. המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות האירוע.

משרד החוץ אישר כי "לא היו נפגעים בפיצוץ ואין נזק לבניין. לכל השליחים ועובדי השגרירות שלום. האירוע נמצא תחת חקירת הרשויות בהודו אשר עומדות בקשר עם הגורמים הישראלים הרלוונטים. שר החוץ מעודכן באופן שוטף באירוע והנחה לנקוט בכל צעדי הביטחון הנדרשים".

בעקבות האירוע, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם עמיתו שר החוץ ההודי. שר החוץ ההודי הבטיח לשר אשכנזי כי שלטונות הודו ערבים לביטחון השליחים הישראלים וימשיכו לפעול בנחישות לאיתור כל המעורבים בפיצוץ. שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו והבטיח שיתוף פעולה מלא וכל עזרה שתידרש מישראל.

היועץ לביטחון לאומי של הודו שוחח טלפונית עם ראש המל"ל מאיר בן שבת והעביר באמצעותו עדכון לראש הממשלה על המאמצים הנעשים בחקירת פיצוץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להעביר לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי כי "יש לנו ביטחון מלא שהשלטונות בהודו ימצו את חקירת האירוע, ויבטיחו את שלומם של הישראלים והיהודים הנמצאים שם".