התינוקת המפורסמת בעולם: האישה בתמונת מוצרי גרבר הלכה לעולמה

במשך שנים זוהתה אן טרנר קוק כתינוקת שהודפסה על פני מוצרי המזון לתינוקות של חברת גרבר. "עוד לפני שהפכה לאם, מורה וסופרת, החיוך שלה שבה לבבות בכל מקום", ספדו בחברה לקוק בת ה-95

אן טרנר קוק תינוקת גרבר
אן טרנר קוק כתינוקת של גרבר | צילום: gerber

הפרידה מהדמות שהייתה מרוחה על צנצנת כמעט בכל בית בעולם: חברת גרבר הודיעה בסוף השבוע האחרון על מותה של אן טרנר קוק, מי שתמונתה התנוססה על מוצרי המזון לתינוקות בעת היותה תינוקת. היא הייתה בת 95 במותה.

"שנים רבות לפני שהפכה לאם, מורה וסופרת, החיוך שלה שבה את הלבבות בכל מקום והוא ימשיך להוות סמל עבור כל התינוקות", נכתב בהודעת ההספד של חברת גרבר לקוק.

קוק הייתה בת 5 חודשים בלבד כששכנה של המשפחה, דורותי הופ סמית', ציירה דיוקן שלה והכניסה את התמונה לתחרות לבחירת התינוק או התינוקת שיככבו על גבי מוצרי החברה. התמונה הפכה לסמל מסחרי בשנת 1931 ונעשה בה שימוש בכל האריזות והפרסומות מאז.

זהותה של התינוקת המפורסמת נשמרה בסודיות במשך שנים ואפילו היו שמועות כי מדובר בתינוקת של כוכבי הוליווד באותן שנים, המפארי בוגארט ואליזבת' טיילור. בסוף שנות ה-70 נחשפה זהותה של קוק. במרוצת השנים היא עבדה כמורה לספרות בטמפה שבמדינת פלורידה והפכה מאוחר יותר לסופרת.

בריאיון לסוכנות הידיעות AP בשנת 1998 היא סיפרה כי אמא שלה חשפה בפניה בהיותה נערה כי היא זו שמתנוססת על צנצנות החברה. "אם את הולכת להיות סמל עבור משהו, למה לא עבור משהו כל כך נעים כמו אוכל לתינוקות", אמרה לה אמה.