"איאן" מכה בארה"ב: לפחות 77 הרוגים בהוריקן הקטלני

הרשויות בארצות הברית מדווחות על עשרות הרוגים בפלורידה ובדרום קרוליינה, ומזהירות שעם מאמצי החילוץ ונסיגת מי השיטפונות מספר הקורבנות עלול לעלות. על אף שהסופה מתקדמת מזרחה לאוקיינוס האטלנטי, בחופים המזרחיים היא הותירה אחריה רוחות מתמשכות במהירות של 56 קמ"ש

זמן צפייה: 00:22

הרשויות בארצות הברית מדווחות הלילה (ראשון) על לפחות 77 הרוגים כתוצאה מהוריקן "איאן" שפוקד את את המדינות פלורידה ודרום קרוליינה, ונחשב לאחת הסופות הקשות ביותר שפקדו את ארצות הברית אי פעם. עם מאמצי החילוץ שנשמכים ונסיגת מי השיטפונות, גורמי רשמיים במדינה מזהירים כי מספרי ההרוגים עלולים לעלות.

הסופה הכתה בפלורידה ביום רביעי האחרון עם רוחות במהירות של 240 קמ"ש, והפכה לסופת ציקלון פוסט-טרופית כשהגיעה לדרום קרוליינה. אמש הגיע ההוריקן גם לדרום ומרכז וירג'יניה, משם המשיך לאוקיינוס האטלנטי, אך הותיר אחריו רוחות מתמשכות במהירות של עד 56 קמ"ש.

השיטפונות מההוריקן ''איאן'' בפלורידה
השיטפונות מההוריקן ''איאן'' בפלורידה | צילום: רויטרס

במקביל, מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית מזהיר גם מפני שיטפונות פוטנציאליים הן באזורים עירוניים והן באזורים כפריים ברחבי מרכז האפלצ'ים ואזור דרום-מרכז האוקיינוס האטלנטי עד סוף השבוע, כמו גם המשך שיטפונות בחלקים של פלורידה.

לפחות 1,100 חילוצים בוצעו בפלורידה מאז ש"איאן" נחת במדינה, אמר המושל רון דסנטיס במסיבת עיתונאים ביום אתמול. "היה זרם גדול של תמיכה וראיתי חוסן רב בקהילה הזו של אנשים שרוצים להרים את עצמם ולהחזיר את הקהילות שלהם לעמוד על הרגליים", אמר דסנטיס לכתבים. "אנחנו נהיה כאן ונעזור בכל שלב".

הנזק מהוריקן ''איאן'' בפלורידה
הנזק מהוריקן ''איאן'' בפלורידה | צילום: רויטרס

השיטפונות מההוריקן ''איאן'' בפלורידה
השיטפונות מההוריקן ''איאן'' בפלורידה | צילום: רויטרס