סבא"א: איראן מתכננת להגביר את העשרת האורניום במתקני הגרעין

דו"ח הסוכנות הבינאלומית לאנרגיה אטומית מצביע על כך שהרפובליקה האיסלאמית עומדת לפני הזרמת אורניום להעשרה במתקן שלא שימש למטרות אלו לפני כן הסמוך לעיר קום. לפי הסוכנות, איראן אישרה כי החלה בתהליך המקדים ולא הבהירה מה יהיה אחוז העשרת האורניום

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן, ארכיון | צילום: רויטרס

במקביל לדיונים על הסכם הגרעין המחודש, דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שפורסם הבוקר (שלישי) ברשת רויטרס, מצביע על כך שהחל מיום שבת האחרון איראן מתכננת להזרים אורניום להעשרה לצנטריפוגות IR-6 מתקדמות, במתקן "פורדו" הנמצא סמוך לעיר קום, מה שמהווה הגברה מבחינת הסוכנות בהעשרת האורניום האיראני.

לפי סבא"א, איראן אישרה כי היא החלה בתהליך שמתבצע לפני העשרה אמש ולא התקבלו הבהרות מאיראן האם היא תשתמש בו להעשרת אורניום עד חמישה או 20 אחוזים.

דגל איראן
דגל איראן | צילום: רויטרס

בתוך כך, ביום שני האחרון שלוש ספינות של צי משמרות המהפכה חצו סמוך לספינת סיור של חיל הים האמריקני במה שצבא ארצות הברית כינה "מהירות גבוהה באופן מסוכן" במפרץ הפרסי במשך כשעה. פעולות הצי האיראני "לא עמדו בסטנדרטים הבינלאומיים של התנהגות ימית מקצועית או בטוחה, מה שמגביר את הסיכון לחישוב שגוי ולהתנגשות", אמר ג'וזף בוצ'ינו, דובר פיקוד המרכז של ארה"ב.