בית הנבחרים האמריקני הצביע על ריסון כוחו של טראמפ מול איראן

ההחלטה עברה ברוב של 224 קולות מול 194 מתנגדים, כאשר רוב התמיכה באה מהדמוקרטים. בשלב הבא היא תעלה להצבעה בסנאט - שנשלט ע"י הרפובליקנים. "חיסול סולימאני - פרובוקטיבי וחסר פרופורציות"

זמן צפייה: 00:30

ברקע המתיחות הגוברת מול איראן בשל חיסול סולימאני, בית הנבחרים האמריקני הצביע הלילה (חמישי) בעד הגבלת כוחו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בצעדים צבאיים מול איראן. ההחלטה התקבלה ברוב של 224 קולות מול 194 מתנגדים, וקובעת כי הוא יצטרך אישור מהקונגרס לשם ביצוע פעולות התקפיות.

זאת, בטענה כי צעדים אלימים מול איראן עלולים בסבירות גבוהה להוביל למלחמה - ונדרש אישור מהקונגרס לשם פתיחה במלחמה. לאחר קבלת ההחלטה טראמפ תקף את הדמוקרטים ואמר בכנס של המפלגה: "הם רצו שנספר להם על החיסול כדי שהם יוכלו להדליף את זה לחברים שלהם בתקשורת המושחתת".

לכתבות נוספות בנושא >> 

טראמפ אחרי התגובה האיראנית: "נטיל על הממשל סנקציות נוספות"

"סוף לנוכחות ארה"ב באזור": גופת סולימאני הגיעה לעיר הולדתו

הערכה: ארה"ב עדכנה את ישראל בטרם חיסול סולימאני

דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים
דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים | צילום: רויטרס

כמעט אף רפובליקני לא הצביע בעד ההחלטה מה שמשקף את המחלוקת העמוקה בנוגע לפעולת החיסול בין הדמוקרטים, שביקרו את טראמפ על פזיזותו, לבין הרפובליקנים שגיבו את הנשיא. לאחר ההצבעה הנוכחית ההחלטה תעלה להצבעה גם בסנאט, שנשלט על ידי רפובליקנים, שם גורלה אינה ידוע. הרפובליקנים מחזקים ב-53 קולות מתוך 100בסנאט ונדיר שהם מצביעים נגד הנשיא, אבל לפחות שני סנאטורים רפובליקנים התבטאו בעד בחוק שמגביל הפעלת כוח.

יו"ר בית הנבחרים ומי שהעלתה את הצעת החוק, ננסי פלוסי, טענה כי הוא "יגן על חייהם של אמריקנים" וש"הממשל חייב למנוע הסלמה ואלימות נוספות". פלוסי התייחסה גם לחיסול של סולימאני ואמרה שהוא היה "פרובוקטיבי וחסר פרופורציות". הבית הלבן הוציא הודעה בעקבות ההחלטה: "ההחלטה מוטעית, ואימוץ שלה על ידי הקונגרס יפחית את היכולת האמריקנית להגן על אזרחי ארה"ב, בהם איראן רוצה לפגוע".