גל חום קיצוני וחריג באנטרקטיקה: לראשונה נמדדו כ-38 מעלות מעל לממוצע

המדענים נדהמו לגלות את מה שנראה כמו שיא עולמי חדש בסטייה מהתחזית הגבוהה הממוצעת, כפי שנמדדה בתחנת קונקורדיה שבאנטרקטיקה - אשר נחשבת למקום הקר ביותר בעולם. הטמפרטורה בתחנה בחודש האחרון הגיעה למינוס 11.5 מעלות, בעוד שהמדד הממוצע באזור עומד על מינוס 49

פסגה באנטרטיקה

ההתחממות הגלובלית: מדענים נדהמו לגלות את דיווח מזג האוויר החריג שהגיע בחודש האחרון מתחנת המחקר באנטרקטיקה. מעלות החום שנמדדו על הכיפה בתחנת קונקורדיה, הממוקמת בגובה של 3,234 מטרים וידועה כמקום הכי קר בכדור הארץ, עמדו על מדד יוצא דופן של מינוס 11.5 מעלות צלזיוס לפני 11 ימים.

הטמפרטורה באזור מגיעה בדרך כלל עד מינוס 49 מעלות צלזיוס לכל היותר, כלומר כ-38 מעלות פחות מאשר המדידה החריגה. בנוסף, אם הארגון המטאורולוגי העולמי היה עוקב אחרי המדד הספציפי הזה, מדענים רבים טוענים כי היה נקבע בכך שיא עולמי חדש.

רוברט רוד, המדען המוביל בתחום כדור הארץ באוניברסיטת ברקלי שבארצות הברית, צייץ אתמול כי "נראה שנקבע שיא עולמי חדש בכל הנוגע לטמפרטורות הגבוהות ביותר שאי פעם נמדדו, מאז שהוקמה שם תחנת מזג האוויר".

רנדל קרבני, פרופסור למדעי הגיאוגרפיה באוניברסיטה של מדינת אריזונה שבארצות הברית והכתב לשיאים קיצוניים של הארגון המטאורולוגי העולמי, מסר ל-CNN כי שיא מהסוג הנוכחי, ולא משנה עד כמה הוא גבוה מהממוצע – הוא לא משהו שהארגון מזהה או מדווח עליו. למרות זאת, לדבריו, הזיהוי נראה כביל. "כל מה שאני אישית ראיתי במדידה הזו, נראה כמו אבחנה לגיטימית", אמר.